Olvass bele a Nevem Pilgrim könyvbe!

Olvass bele a Nevem Pilgrim könyvbe!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

A

A vírus elől nincs menekvés

A Nevem Pilgrim fogcsikorgatóan izgalmas könyv egy versenyfutásról az idővel, melynek tétje a ma ismert világ elpusztítása vagy megmentése. A szaúdi férfi arra készül, hogy elsöpörje a föld színéről Amerikát, harc nélkül – egy vírussal, amelynél nincs pusztítóbb, és amelyre nincs ellenszer. A háttérben a bosszú áll – egy meggyilkolt édesapa, és a szeretett nő... Egyetlen ember állíthatja meg, a valaha volt legjobb kém, aki földrészeken át üldözi ellenfelét, de mindig egy lépéssel mögötte jár. A nemzetközi bestseller áprilisban magyarul is megjelent.

Innen tudod kedvezményesen megrendelni!

Második fejezet

NEM MINDENKI TUDJA – vagy bizonyára nem is törődik vele –, de a törvényszéki tudomány első tétele Locard elmélete, mely szerint „az elkövető és a bűn közötti minden kapcsolatnak valamilyen nyoma marad”. Ahogy ott állok a szobában, és tucatnyi hangot hallhatok magam körül, azon tűnődöm, hogy Locard professzor szembekerült-e vajon valaha is bármi olyasmivel, mint a 89-es szoba – ahol minden, amihez a gyilkos hozzáért, most savban úszik, tisztára van törülve, vagy ipari fertőtlenítőtől nedves.

Egy éve egy kicsit homályos könyvet írtam a modern nyomozási technikákról. Az „Új területek” című fejezetben megemlítettem, hogy életemben csak egyszer kerültem szembe antibakteriális spray haszná- latával, amikor a Cseh Köztársaságban bántak el nagyon profi módon egy kémmel. Az eset nem sok jót ígér, mivel még mindig megoldatlan. Akárki lakott is a 89-es szobában, értette a dolgát, és kellő tisztelettel látok hozzá a helyiség átvizsgálásához.

A lakó nem volt kifejezetten pedáns, és a többi szemét között észreveszek egy üres pizzásdobozt is az ágy mellett. Már éppen elmennék mellette, amikor rájövök, hogy ott lehetett a kés: a pizzásdoboz tetején feküdt, hogy könnyen el lehessen érni, és olyan természetes módon, hogy Eleanor talán fel se figyelt rá.

Elképzelem a lányt az ágyon, ahogy a gyűrött takaró alatt a férfi nemi szerve után tapogatózik. Csókolgatja a vállát, a mellkasát és tovább, lefelé. A fickó talán tudja, hogy mi a szándék, talán nem: a gina egyik mellékhatása, hogy elnyomja a garatreflexet. Valaki akár egy tizenöt vagy húszcentis fegyvert is le tud erőltetni a torkán – éppen ezért a homoszexuális férfiak által látogatott szaunákban a legkönnyebb megvenni az ilyesmit. Vagy a pornófelvételek alkalmával.

A női testet megragadó kézre gondolok – az alak a hátára fordítja a lányt, és két térde közé fogja a mellkasát. A nő talán arra számít, hogy a másik a szájához akar kerülni, de a jobb kéz hirtelen eltűnik az ágy jobb oldala mellett. Nem látszik, de az ujjak a pizzásdoboz tetején keresnek valamit, és meg is érintik a tárgyat – hideg és olcsó termék, de kellően éles a feladathoz.

Ha valaki a háttérből figyel, azt látja, hogy a lány háta meghajlik, miközben ajkát nyöszörgő hang hagyja el. Az illető azt gondolhatná, hogy a férfi elvégezte a behatolást a szájba, de nem ez történt. A kábítószertől nagyra tágult tekintetben félelem tükröződik. A férfi bal keze már szorosan ott van a nő száján, és hátranyomja a fejet, hogy jól hozzáférhető legyen a torok. A lány lebukik és vonaglik, használni akarja a kezét, de a másik már készült erre. Szétterpesztett lábbal ráül a mellkasra, térdét pedig erősen lenyomja, hogy mozdulni se lehessen tőle. Hogy ezt honnan tudom? A fürdőkádban fekvő testen még éppen ki lehet venni a két zúzódást. A nő reménytelen helyzetben van. Most hirtelen megjelenik a jobb kéz – Eleanor látja, kiáltani szeretne, vadul rángatózik, és szabadulni próbál. A pizzaszeletelő kés fogazott éle vé- gigszánt a mellén, a sápadt torok felé. A hasító mozdulat nagyon erős...

Vér spriccel az ágy melletti asztalra. Ha az agyat ellátó artériák egyikét teljesen átvágják, az egésznek pillanatokon belül vége van. Eleanor feladja, hörög és elvérzik. A tudat utolsó szikrái azt hozzák a tudomására, hogy épp most tapasztalta meg a saját megölését; ami ő volt, vagy ami lenni akart, az már nincs többé. Így történt a dolog – a férfi még csak nem is volt bent a testében. Hála istennek, gondolom újra.

A gyilkos kimegy, hogy elkészítse a savfürdőt, és közben lehúzza áldozatáról a véres, fehér inget, amelyet a lány még bizonyára viselt – éppen most találtak belőle darabokat Eleanor teste alatt a fürdőkádban, a kés mellett: tízcentis penge, hosszú, fekete műanyag nyél – millió- számra készítik az ilyeneket valami egészségtelen, munkásnyúzó kínai üzemben.

Még mindig a túlságosan is élénk kép hatása alatt vagyok, és alig veszem észre a kemény kezet a vállamon. Mihelyt ez megtörténik, lerázom magamról, és legszívesebben a kart is eltörném – attól tartok, hogy az ösztön a régi életemből maradt. Egy alak valami mentegetőzésfélét mormol, és furcsán néz rám, hogy húzódjam arrébb. ő a három fickóból és egy nőből álló törvényszéki csoport vezetője. Épp az UV- lámpákat állítják fel, és azokat a tálakat veszik elő, amelyekbe a mat- racon lévő spermium kimutatására szolgáló folyadékot töltik. Eddig nem vették észre az antiszeptikus anyagot, én pedig nem hívom a figyelmüket, hátha a gyilkos kihagyta az ágy egy részét. Ha így volt, akkor az Eastside Inn jellegéből adódóan bizonyára több ezer pozitív mintát találnak, még olyan régi időkből is, amikor a prostituáltak ha- risnyát viseltek.

Úgy helyezkedem, hogy ne legyek útban, de teljesen másutt járnak a gondolataim: mindent megpróbálok kizárni belőlük, mert van vala- mi a helyiségben, az egész helyzetben, ami nem hagy nyugton. Valami nem illik a képbe, de nem tudom, mi az. Körülnézek, és gondolatban leltárt készítek a látottakról, de nem jövök rá – olyan érzésem van, hogy a zavaró elem az éjszaka korábbi részéhez tartozik. Gondolatban visszatekerem az emlékezet filmjét egészen odáig, amikor beléptem.

Mi volt az? Kutatok a tudatalattimban, és megpróbálom felidézni az első benyomásomat – valamit, ami nem a kegyetlenség része volt, apróság, de nagyon jelentős. Ha rájönnék arra a bizonyos valamire... megérinthetném... egy szó ott motoszkál az emlékezetem zugában. Hirtelen arra gondolok, hogy mit írtam a könyvemben: a feltételezések, a meg nem kérdőjelezett feltételezések gáncsolják el mindig az embert; és akkor hirtelen rájövök.

Amikor beléptem, megláttam a sörösdobozokat az asztalon, volt egy doboz tej a hűtőszekrényben, megjegyeztem néhány, a tévé mellett fekvő DVD címét, és megnéztem a szemetes bélését is. A benyomás – a szó – pedig, amely kezdetben is ott volt a gondolataim között, de nem hatolt el rögtön a tudatomig, a „női” volt. Mindent jól állapítottam meg azzal kapcsolatban, hogy mi történt a 89-es szobában, leszámítva a leglényegesebb elemet. Nem valami fiatal fickó lakott itt; nem meztelen férfi szeretkezett Eleanorral, nem ő vágta el a torkát. Nem valami okos pasas tüntette el az arcvonásokat a savban, és nem ő locsolta le a szobát antiszeptikus folyadékkal.

Nő volt.

A Pilgrim fedőnév egy férfit takar, aki nem létezik. Nincs családja, nincs múltja, jövője, de még csak valódi neve sincs. Ő a valaha volt legjobb titkosügynök, aki visszavonulása után meghatározó könyvet ír a törvényszéki orvostanról, mielőtt végleg eltűnik. Könyve alapján azonban a nyomára bukkan a new yorki nyomozó, Ben Bradley, és szakértőnek kéri fel egy gyilkossághoz – amelynek az elkövetője mérnöki precizitással másolt le egy Pilgrim könyvében leírt esetet.

Pilgrim megkapja utolsó megbízatását: el kell kapnia egy szellemet, aki megsemmisüléssel fenyegeti az Egyesült Államokat. Ellensége, a Szaracén arctalan, nyom nélküli árnyék. Istene nevében gyilkol, de motivációja személyes: a bosszú meggyilkolt apjáért és feleségéért. Nem válogat az eszközökben, kegyetlenül öl, hogy véghez vigye végzetes tervét, amelynek következtében Amerika lakosságát rövid időn belül teljesen kipusztítja egy ellenszer nélküli vírus.

Kezdődik a nyaktörő, életveszélyes nyomozás Amerikán, a Közel-Keleten és Európán át. Látszólag nincs kapcsolat a new yorki szállodai szoba kádjában savban fekvő, ujjlenyomat és fogak nélküli nőben; az afgán hegyekben, oltott mészben talált holttestekben vagy a török üdülővárosban szerencsétlen balesetben elhalálozott milliomosban – mégis az eseményekben rejlő összefüggés lehet a kulcs a végső győzelemhez.

A hátborzongatóan izgalmas és fordulatos thriller egyetlen percre sem nyugtatja meg az olvasót, a történet beszippant, és nem enged el, míg a végén egy nem várt, meghökkentő csavarral teljesen váratlan irányba mozdítja el az eseményeket. A New York Times bestsellerét nemhiába nevezik a lapok korunk legizgalmasabb kémregényének, páratlan thrillernek.

Libri Könykiadó Kft., 3999 Ft

A szerzőről: A szerző, Terry Hayes újság- és forgatókönyvíró, több tucat filmes és televíziós díj tulajdonosa. Ő jegyzi a Mad Max 2 forgatókönyvét. Társszerzőként részt vett a Halálos nyugalom megírásában, közreműködött a Mad Max 3, a Függő játszma, A tűz birodalma, a Légcsavar, vagy a Bangkok Hilton elkészítésében. Első regénye hátborzongatóan izgalmas és fordulatos thriller, amely több, mint 20 országban megjelent, vezette a sikerlistákat, és hamarosan megkezdődnek a belőle készülő film munkálatai is.

4 dolog, amit Kate Middleton minden nap megtesz a szépsége érdekében

Katalin hercegné az első pillanatban, mikor belépett Vilmos herceg életébe, az egész világ kedvence lett.

Klasszikus farsangi gyerek szettek egyszerűen - 24 ötlet

Könnyen összedobható, de igazán mutatós farsangi jelmez ötletek.

A Luke-ot játszó színész elárulja, melyik volt a kedvenc pillanata a Szívek Szállodájában (és egész életében)

Nekünk is az a kedvenc jelenetünk! Scott Patterson most a Gilmore-rajongók 9 leggyakoribb kérdésére válaszolt.

Kövess minket

Előfizetés

Előfizetés

Előfizetek

15 lapszám 10 áráért! Az Éva magazin több, mint gondolnád. Ha most rendeled meg az Éva magazint, 15 lapszámot kapsz 10 áráért! Az előfizetési díj így 10 425 Ft helyett most csak 6950 Ft. Jól hangzik, igaz?

Csak 6950 Ft