Így szüntesd meg az okostelefon okozta stresszt! – 5 tipp

Így szüntesd meg az okostelefon okozta stresszt! – 5 tipp
Forrás: europress

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

F

Fő a fokozatosság: ahogy rászoktunk a mobilunk nyomkodására, ugyanúgy képesek vagyunk mérsékelni is a fölösleges használatát.

Biztos veletek is előfordult már, hogy véletlenül otthon felejetettétek a mobilotokat, vagy netalán egyik percről a másikra bemondta az unalmast, és nem lehetett többet használni. Azontúl, hogy egy ilyen esemény bosszantó perceket tud nekünk okozni, sajnos valami mást is magával hoz: a függésből kialakult stresszt. „Most mi lesz, ha nem leszek elérhető?” – szalad ki szinte az első percben a szánkon, miközben egészen pánikhangulatba hergeljük saját magunkat. Pedig ez még tényleg nem a világ vége!

Kép
forrás: europress

Egy-egy ilyen történés arra is ráébreszthet minket, hogy valójában mennyire függőségben élünk az elektronikus kütyüinkkel, és talán elgondolkodtathat azon, hogy esetleg érdemes lenne lazítani ezen a magas fokú függésen, stresszen.

Mert hidd el, semmi nem történik, ha 10 percig nem jár az ujjad a képernyőn, és nem kap azonnal ki is kukázható, instant információkat az agyad.

Ezeket a lépéseket javasoljuk a mobilozás okozta stressz csökkentésére, vagy kiküszöbölésére:

1. Kapcsold ki az értesítéseket!

Így nem fog minden másodpercben valamilyen pittyegő inger azzal az érzettel bombázni, hogy feltétlenül a mobilodért kell nyúlnod.

Kép
forrás: europress

2. Tarts mobil mentes periódusokat!

Jelölj ki a napodban olyan időintervallumokat, amikor tilos a mobilozás! Mondjuk, amikor a gyerekekkel foglalkozol, kötelezd magad rá, hogy nem veszed elő. Ezzel még jó példát is mutatsz a kölyköknek.

3. Ne aludj a mobiloddal!

Arról, hogy miért nem jó, ha a mobiloddal alszol el, már egy alább olvasható cikkben is írtunk, - ebből többek között arra is kaphatsz ötleteket, hogy mit csinálj helyette. Ha azt szeretnéd, hogy másnap kipihenten, felfrissülve ébredj, akkor űzd ki a mobilt a hálódból, hogy ne csak a rajta megtalálható tartalommal, de a káros rezgéseivel se terheld már késő este a szervezeted!

4. Jelöld ki a mobil mentes övezetet!

Ne csak az időt korlátozd, hanem a teret is! Ne csak a hállószoba legyen tabu, hanem mondjuk a sokak által kedvelt „mobilozó mennyország”,a WC is!

5. Verd át az agyad!

Taníts az agyadnak új mechanizmusokat, amiket most te fogsz irányítani! 1 perc alatt pörgesd végig az összes számodra releváns tartalmat, majd állíts be időzítőt, - például 20 percre, - és csak akkor vedd elő újra a telefont, amikor az megszólal. Idővel növeld a két mobilozás közti időtartamot, hiszen minél ritkábban veszed elő, annál jobban leszokhatsz a fölösleges pötyögésről!

50 dolog, amit simán megtehetnél, ha nem aggódnál tovább a tested miatt

Nem azért, mintha hibás lennél azért, mert aggódsz. Csak hogy tudd.

Halloweeni partira rémisztő ufó szemet készíts! Ráadásul finom

Üres kézzel nem illik menni, vendéget fogadni, ez pont elég rémisztő lesz a bulira.

Így spórolhatsz a babaholmikon – 6 okos tipp

Néhány hasznos tipp édesanyáktól, hogy ők miként tudtak spórolni a babaholmik beszerzésekor!

Kövess minket

Egy éves előfizetésed mellé most az Advent különszámunkat ajándékba kapod!

Csak 4590 Ft