Időmenedzsment, avagy 10 tipp, hogyan lesz mindenre időd

Időmenedzsment, avagy 10 tipp, hogyan lesz mindenre időd
Forrás: Europress

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

Ú

Úgy érzed, soha nem pihensz, állandóan csak dolgozol, teszel veszel a munkahelyeden és otthon is, mégse éred magad utol? Énidőről, mozgásról, szórakozásról és pihenésről pedig már álmodni se mersz? Akkor próbáld ki tippjeinket!

1. Kapcsolj offline üzemmódba!

Nem kell, hogy állandóan elérhető legyél a Messengeren, a Viberen, a WhatsAppon, a Google Chat-en, nem kell, hogy mindenről azonnal kapj és el is olvasd az értesítőket, és egyáltalán nem kell, hogy minden e-mailt rögtön elolvass és meg is válaszolj. Így ugyanis túl sok dolog és feladat fog járni egyszerre a fejedben, a kevésbé fontosak elveszik a figyelmed a tényleg fontos dolgokról és bár egyfolytában csinálsz valamit, valójában az igazi munkáiddal nem haladsz. Leveleket és üzeneteket elég, ha néhány óránként nézel és válaszolsz meg, "lazítás" gyanánt. Hidd el, ha valaki nagyon fontos ügyben keres, megtalálja a módját, hogy elérjen.

Olvasd el ezt is!

2. Válassz megfelelő "háttérzajt"!

Van, aki csöndben szeret dolgozni, de van, aki hangzavarban. Van, akit zavar a zene, viszont olyan is akad, aki csak zenehallgatás mellett tudja elvégezni a munkáját. Te melyik típusba tartozol? Tapasztald ki és a jövőben igyekezz megteremteni a számodra legmegfelelőbb háttérzajt. Fülhallgatóra, vagy éppen füldugóra lehet szükséged? Szerezd be és már mehet is a munka!

3. Állíts fontossági sorrendet!

Az emberek álltalában szeretik a könnyebb végét megfogni a munkának, előbb állnak neki a könnyebb dolognak, mint a nehezebb, időigényesebbnek. Ám előbb utóbb arra is sor kerül, ráadásul annál fontosabbak szoktak ezek lenni, mintsem hogy az utolsó pillanatban, sebtében összedobott dolog legyen a végeredmény. Úgyhogy, ha ránk hallgatsz, kezdd a nehezebb, macerásabb dolgokkal a napodat. Akkor még üdébb és frissebb vagysz, délután, fáradtan ráérnek a "csip-csup

4. Készíts napirendet és feladatlistát!

Soha nincs időd testmozgásra, a barátaidra, nem tudod, hogy zsúfolod be a gyerek iskolai előadását egy rohanós, sűrű, értekezletekkel teli napba? Akkor fogj egy excel táblázatot és tervezd meg a napodat – percről percre, pontosan. Mi mennyi ideig fog tartani, mennyi idő, míg A-ból átérsz B-be? Mikor kell ehhez elindulnod? Írj fel mindent előző nap és tartsd magad szigorúan a táblázathoz, így nem fogsz elúszni. A feladatlista legalább ilyen fontos. Ha állandóan a fejedhez csapkodsz, mert 'úú, ezt is, meg azt is elfelejtettem, pedig délelőtt még az eszembe volt", akkor fog egy kis jegyfüzetet, vagy a telefonodra tölts le egy alkalmazást (ha még nincs) és szépen írj fel mindent. Ami megvan, húzd át, vagy pipáld ki, így nap végén látni fogod, hogy valójában milyen sok mindent sikerült megcsinálnod, és napközben is láthatod, mi vár még rád.

Olvasd el ezt is!

5. Kelj fel picikét korábban!

Ha már a legelején megcsúszik a napod, mert a szokásos nagy reggeli kapkodásban semmire nincs idő, elaludtál, a gyerek se találja a tankönyvét, a férjed is lekávézta az ingét, ujj kell neki, és természetesen egy sincs kivasalva, akkor miért várod el, hogy utána az egész nap flottul, rendben zökkenőmentesen menjen tovább? De ha előbb felkelnél, nem sokkal, csupán 30 perccel, lenne időd nyugodtan meginni a kávédat, megkeresni a gyerek tankönyvét, kivasalni az inget, mindezt kapkodás és idegeskedés nélkül. És talán még a reggeli dugót is elkerülitek. Vagy mit szólsz mondjuk egy kis reggeli futáshoz? Így letudnád a napi fél óra mozgást is.

6. Egyszerre csak egy dologgal foglalkozz!

Híresek vagyunk mi nők arról, hogy egyszerre több dologgal is tudunk foglalkozni. De ha nem muszáj, akkor ne tedd. Ne akard munka közben megnézni a kedvenc sorozatod tegnap este leadott új epizódját, mert garantáltan nem fogsz 50 percig dolgozni és megint túlórázhatsz, vagy éjszakázhatsz. És vasalás közben se akarj rántott húst kisütni, mert valami biztosan oda fog égni, de nagyon. Ha már mindenképp dupláznod kell, akkor próbálj olyan dolgokat összepárosítani, amik mennek együtt: kérdezd ki a gyerek leckéjét, miközben mosogatsz, vagy hallgasd meg a párod munkahelyi panaszáradatát, míg a másnapi uzsonnát csomagolod össze. De fontos és kettő teljes koncentrációt igénylő dolgot ne vállalj be egyszerre.

Olvasd el ezt is!

7. Éjjel vagy nappal?

Holnap dél a határideje egy munkának, este 10 óra, és már 2 órája csak ülsz a géped felett és nem haladtál még egy sort sem, mert ilyen későn már nem fog az agyad? Akkor feküdj le aludni, és inkább kelj fel a szokottnál 1-2 órával korábban és fejezd be reggel. Csak a saját idődet pazarlod ezzel. Ha te hajnali típus vagy, akkor dolgozz akkor. Ha éjjeli bagoly vagy, akkor pedig munkálkodj éjjel, és reggel cserébe picit tovább aludhatsz.

8. Használj ki okosan minden ajándék pillanatot!

Ha hatalmas a dugó, bonyolítsd le a fontos telefonhívásokat, amikre egész nap nincs időd. Ha sokat kell várni a bankban, itt az ideje végre megírni a régóta válaszra váró e-maileket. Ha nincs fontos találkozód, akkor ebédidőben menj el futni vagy akár fodrászhoz, majd utána gyorsan az asztalodnál megeszed a salátádat. Ha reggel tovább alszik a gyerek a szokottnál, ne járj be hozzá 2 percenként megnézni, hogy lélegzik-e még. Lélegzik. Ha viszont felkelted, nagyon megbánod, hogy az alatt az akár 15 vagy 30 perc alatt nem inkább felmostál, elmosogattál, ittál meg nyugodtan egy bögre kávét vagy indítottál el egy mosást. Sose tudhatod, mikor, mire lesz megint időd, ezért minden ajándék percet okosan kell kihasználni!

9. Fordíts időt a pihenésre!

Ha nem vagy eléggé kipihent, akkor éles helyzetben a munka is nehezebben megy. Ezért bármilyen sok a munkád és a teendőd, fordíts elegendő időt alvásra, pihenésre, kikapcsolódásra. Hidd el, hatékonyabb és gyorsabb leszel a mindennapokban, ha kipihent vagy. Napi egy-két órával több alvás ráadásul a szépségednek – és a szemed alatti karikáknak – is jót tehet.

Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt is! 12 tipp fáradtság ellen

10. Kérj és fogadj is el segítséget!

Szupervumen vagy már így is, de nem kell ezt az év minden napján, a nap minden órájában, minden percében bizonygatni. Ha úgy érzed, hogy már valami nem fér bele és nem is létfontosságú, hogy megcsináld, illetve hogy te csináld meg, akkor oldd meg máshogy. Nem előírás, hogy minden nap főznöd kell, a mai világban már 2 fogásos ebéd menüt vehetsz/rendelhetsz: olcsót, finomat és még egészségeset is. De akár a nagyi is biztosan nagy örömmel segítene be ebben. És az otthonotokat sem kell neked a pincétől a padlásig minden héten tisztára sikálnod munka és a gyerekek mellett. Ne sajnáld magadtól, illetve magatoktól azt a pár ezer forintot, amit időnként takarítónőre költesz. Pláne, ha az idő alatt végre lesz időtök közös családi programra, elmenni az állatkertbe, kirándulni egyet, biciklizni egy nagyot, vagy múzeumba menni.

Olvasd el ezt is!

10 kutyafajta, aminek nem lesz gond az egészségével

Vajon egészséges lesz a kutya, amit magamhoz veszek? Ezt a kérdést is érdemes körüljárni, ha négylábú barátra vágyunk.

Az erőszak nem lehet erotikus; íme 7 filmes példa

Az utolsó tangó Párizsban című filmről olyasmi derült ki, amitől többé nem sok néző képes azt erotikusnak látni. Hol a határ?

Kormos Anett levelet írt a Jézuskának

A levél még egy kősziklát is megindítana, nem hogy a Jézuskát. :)

Lebukott a párocska, amely megpróbált az Ikeában aludni

Amikor az „Ikea hack” kifejezés teljesen új értelmezést nyer.

Hozzád eljutott már Liam Neeson szívbe markoló Facebook üzenete?

A színész még 2009-ben vesztette el feleségét, hiányát talán a mai napig nem tudta feldolgozni.

Kövess minket

Előfizetés

Előfizetés

Előfizetek

Ajándékozz egész évre szóló élményt! Most 50% kedvezménnyel fizethetsz elő kiadónk összes lapjára, így az Éva magazinra is. A részletekért látogass ide: elofizetesem.hu/karacsony

Csak 3475 Ft