Fénysebességgel terjed a Youtube-videó, amin egy kislány játékbaba helyett terhességi tesztet talál a dobozban...

Borítókép: Fénysebességgel terjed a Youtube-videó, amin egy kislány játékbaba helyett terhességi tesztet talál a dobozban... Forrás: mommyish
A kislánynak igencsak elkerekedik a szeme, amikor nem babát talál a dobozban...

Már rengeteg kisgyereknek van saját Youtube-csatornája, amelyen keresztül a kortársaival igyekszik minden számára érdekes dolgot megosztani. Ilyen téma például, hogy miként készíts egyedi ruhát a Barbie-babáknak gyurmából, vagy akár egy egyszerű termékteszt is, amelyen a frissen vásárolt vagy a futár által épp a küszöbre tett játékot mutatják be a gyerekek a nagyérdeműnek. Nos, ez a kislány pont egy ilyen utóbb említett mutatványra készült, a "My Baby Doll" játékbaba kibontásával, de amit a dobozban talált, attól igencsak elbizonytalanodott...

Fogalmam sincs mi ez. Azt írja, hogy terhes / nem terhes
mondja, és maga elé veszi a termékhez kapott kártyát, amiről úgy véli, használati útmutató lehet.

De a papíron nem várja semmilyen utasítás, mindössze egy figyelemfelkeltő szöveg, amit fel is olvas gyorsan.

Minden második percben egy lány életet ad egy gyermeknek valahol a világon. A lányoknak lehet gyerekük?
kérdi zavartan, majd elhomályosodik a képernyő és egy felirat ugrik elő...

"Amikor egy lány teherbe esik, ott véget ér a gyerekkora."

A videót a Save the children nevű szervezet készítette, egy statisztikára kívánva így felhívni a figyelmet, amely szerint évente mintegy 16 millió lánygyermek esik teherbe a 15-19 éves korosztályból. Ezen felül pedig csaknem egymillióan vannak azok, akik még csak a 15 év alatti korosztályba tartoznak. A videóval annak a ténynek a súlyát próbálják még inkább nyomatékosítani, hogy a gyerekvállalás érett felnőttkorban is komoly felelősséggel jár, gyerekfejjel meg egyesen katasztrofális következményei lehet. Hiszen onnantól kezdve nemcsak a gyermekkor év véget, hanem rányomja a bélyegét a lányok életük hátralevő részére is.

Ti mit gondoltok egy ilyen videókampányról? Vajon lehet érezhető hatása?