Korszakalkotók – új programot és közösségi oldalt indít az UniCredit
A Korszakalkotók program az UniCredit prémiumbanki üzleti koncepciójához kapcsolódik, amelyben a bank folyamatosan a kiválóságra törekszik lakossági, privátbanki, kisvállalkozói és nagyvállalati ügyfelei kiszolgálásában – éppen úgy, ahogy a tehetséges és elkötelezett emberek tesznek meg mindent az egyre jobb teljesítményért a saját területükön. Az UniCredit és a GfK Hungária közös felmérése rámutatott, hogy a jólétet jellemző klasszikus pénzügyi és gazdasági indikátorokon kívül egyéb tényezők is szerepet játszanak az élet minőségének és változatosságának meghatározásában: a kulturális és társadalmi értékek.
„Az UniCredit, amely több mint 25 éve sikeresen működik Magyarországon, mindig is különös figyelmet fordított a tehetségek támogatására. Új programunk, amelynek a koncepcióján több mint egy éve dolgozunk, a tehetséges embereket állítja a középpontba, akik – az UniCredit Bankhoz hasonlóan – mélyen elkötelezettek, hogy a legkiválóbbat nyújtsák saját területükön. Az új Korszakalkotók program alapja az azonos nevű microsite. Célja nemcsak a tehetségek népszerűsítése, hanem hogy egy olyan felület álljon a hazai közvélemény rendelkezésére, ahol támogatni tudják ezeket a kiváló embereket. Az új programunk mellett elindítjuk az UniCredit Bank új közösségimédia-csatornáit is” – mondta Marco Iannaccone, általános vezérigazgató-helyettes.
Attitűdkutatás
A programot megelőzően végzett felmérés legfontosabb megállapítása, hogy a válaszadók 57 százaléka rendkívül fontosnak tartja, hogy egy olyan pénzintézet ügyfele legyen, amely elkötelezett a jó ügyek, elsősorban a tehetséggondozás iránt. Ezt az eredményt egy másik, az UniCredit hazai ügyfelei között végzett felmérés is alátámasztja, amely szerint a válaszadók 67 százaléka szerint a tehetségek gondozása és támogatása általában nagyon fontos.
A közös értékek megerősíthetik a bizalmat egy bank és ügyfelei között. Az UniCredit pedig fontosnak tartja, hogy visszajelzést kérjen ügyfeleitől, és működése során figyelembe vegye azokat. A célcsoport kétharmada rendszeresen támogat jótékonysági akciókat és jó ügyekért indított kezdeményezéseket természetbeni, pénzügyi hozzájárulással vagy önkéntes munkával. Ez a szegmens úgy véli, nagyon rokonszenves az a vállalat, amely támogat vagy segít másokat. A felmérés arra is rámutatott, hogy a tehetség fokmérői a magas színvonal, az innovativitás és az egyediség mellett a rengeteg befektetett munka. Ez mind összecseng az UniCredit értékeivel, és egyfajta irányelvként szolgált a banknak abban, hogy e jellemzők figyelembevétel alakítsa ki új programját.
Kreatív koncepció és a korszakalkotok.unicreditbank.hu
A program üzenetét független „nagykövetekkel” együttműködve közvetíti az UniCredit. A nagykövetek olyan ismert emberek, akiknek mind a munkáját, mind a személyiségét a kiválóság jellemzi. A programhoz készített rövidfilmek Somorjai Enikő balett-táncost, a prémiumkategóriás órákat készítő Becsei Áront és az „On the Spot” című dokumentumfilm-sorozat alkotóit, Cseke Esztert and S. Takács Andrást mutatják be. Ez utóbbi kisfilm különlegessége, hogy a narrátora Eszter és András tanára és mestere, Vitray Tamás. A nagykövetekről szóló filmek a következő linkekre kattintva nézhetők meg: ; :
A Korszakalkotók üzenetét azonban nemcsak a nagykövetek közvetítik az ügyfelek és a nyilvánosság számára, hanem azok a „tehetségek” is, akikre szavazni lehet. A saját területükön már kiemelkedőt nyújtott, de széles körben még nem ismert tehetségeket egy húsz fős, független szakemberekből álló bizottság jelölte. Majd a mintegy 100 jelöltből egy ugyancsak független zsűri 3-3 főt választott ki nyilvános szavazásra a „Vizuális művészetek”, a „Zene” és az „Ízvilág” kategóriákban. A zsűrit a három nagykövet és az egyes kategóriák egy-egy elismert szakembere alkotta: Topor Tünde, az ART Magazin főszerkesztője, Lévai Balázs rendező, zenei producer és Csapody Balázs, a díjnyertes Kistücsök Étterem tulajdonosa.
A tehetségekre a korszakalkotok.unicreditbank.hu oldalon lehet majd szavazni annak érdekében, hogy kiválasszák az egyes kategóriák legtehetségesebbikét, aki a legtöbbet teszi a kiváló teljesítményért. Az UniCredit Bank ügyfelei kedvenceiket a microsite-on leadott szavazatukkal, illetve bankkártyás vásárlás tranzakcióikkal is támogathatják, amelyek során pontokat gyűjtenek számukra. Ugyanakkor a szélesebb közönség is szavazhat a microsite-on kedvenc korszakalkotó tehetségük támogatására.
A kategóriák győzteseit, akikről kizárólag a közönségszavazatok döntenek, 3-3 millió forintos díjjal, összesen 9 millió forinttal ismeri el az UniCredit. A program során sok meglepetés is várja a bank ügyfeleit, akik ízelítőt kaphatnak a tehetségek termékeiből, zenéjéből és művészetéből. A programot, a nagyköveteket és a tehetségeket budapesti és vidéki rendezvényeken (Győrött, Kecskeméten és Debrecenben) is megismerheti a nagyközönség.
Új csatornák
A Korszakalkotók közösségi program kezdete kiváló alkalom új kommunikációs csatornák bevezetésére is: digitalizációs törekvéseivel összhangban indítja el az UniCredit Bank helyi Facebook-oldalát. Ez a közösségi média felület az internetbanki szolgáltatást és a mobilalkalmazást kiegészítve járul hozzá, hogy még hatékonyabban ismerhesse meg ügyfelei digitális igényeit annak érdekében, hogy azután a lehető legjobb megoldásokat kínálhassa valós igényeikre. Az új csatorna természetesen a Korszakalkotók program ismertségének és a programba bekapcsolódók számának növekedését segíti majd mind az ügyfelek, mind a nagyközönség körében.
Az UniCredit Bank elkötelezett az iránt, hogy a tehetségek támogatását hosszú távon folytassa. A most első alkalommal meghirdetett Korszakalkotók program a jövő év első negyedévében zárul, és a tervek szerint folytatásra is sor kerül.