Valóban olyan egészségtelen a kókuszolaj, hogy már méregnek titulálják?

kókuszolaj,kókuszzsír,egészségtelen,táplálkozás
Forrás: pinterest

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

D

Dr. Karin Michels harvardi professzor azt állítja, hogy a kókuszzsír „tiszta méreg és az egyik legrosszabb élelmiszer, amit fogyaszthatunk”. Ezzel az állítással persze sokan nem értenek egyet, de nézzük miért is támadják ennyien az utóbbi időben a kókuszzsírt és Karin mire alapozza ezt az állítását!

Tény, hogy az utóbbi években nagyon felkapott lett és, aki kicsit is odafigyel az egészségére, az étolajat, vajat és pláne a margarint azonnal lecserélte kókuszzsírra. De vajon jól teszik, hogy ezt kenik a kenyerükre, hogy ebben sütnek és a reggelijüktől kezdve a vacsoráig nagyjából mindenbe tesznek belőle? A jelenlegi állások szerint közel sem. Úgy tűnik, hogy mindennapos használatra nem alkalmas vagy legalábbis cseppet sem egészséges a kókuszolaj. Több, mint 80%-a (ami duplája a sertészsírénak) tartalmaz telített zsírsavakat. A professzornő szerint tehát még az állati zsiradéknál is egészségtelenebb – olvasható a Huffington poston.

Megdőlni látszik a kókuszzsírt körülvevő hype!?

Dr. Karin Michels nyáron tartott előadást a témában, melyből kiderül, hogy a kókuszzsír annyi telített zsírsavat tartalmaz, melynek köszönhetően nem érdemel kitüntetett helyet az egészséges ételek listáján. Előadásában azt is elmondta, hogy valójában nincs olyan tanulmány, amely a kókuszzsír egészségre gyakorolt jó hatásait alátámasztaná, a telített zsírsavakról azonban köztudott, hogy eltömíthetik az artériákat, ami komoly szív- és érrendszeri megbetegedésekhez vezethet.

Az AHA vagyis a szívbetegségekkel foglalkozó amerikai szervezet, hasonlóan vélekedik a kókuszolajról:

A kókuszzsír növeli az LDL-koleszterin-szintet, ami valóban szív- és érrendszeri megbetegedésekhez vezethet, miközben semmilyen egészségügyi előnye nem bizonyított, így inkább nem tanácsoljuk a fogyasztását.”

kókuszolaj,kókuszzsír,egészségtelen
forrás: pinterest
Ahogyan mindenben, a kókuszzsír esetében is fontos a mértékletesség!

Akkor azonnal dobjuk ki a kókuszzsírt?

Nem egészen. Ugyan ez a vita most valóban benne van a levegőben, nem ennyire egyértelmű a helyzet. Tény, hogy valószínűleg sokkal több kutatást kellene végezni, illetve kellett volna, mielőtt lépten-nyomon az egekig magasztalták a kókuszzsírt, az is tény, hogy csak azért, mert valaminek jó a marketingje még nem feltételül kellene bedőlnünk neki és korlátlanul fogyasztanunk bármit.

Kevin Klatt molekuláris táplálkozáskutató szerint a kókuszzsír közel sem olyan egészségtelen, mint a vaj, de nem is olyan jó, mint az olívaolaj vagy akár a repceolaj. És persze azt sem érdemes elfeledni, hogy…

bármilyen olaj nagyon egyszerűen meg tudja növelni egy étel energiatartalmát.

- Kevin Klatt

A mérték a fontos

A Brit Táplálkozási Alapítvány szerint ugyan még valóban nem létezik bizonyított egészségügyi előnye a kókuszzsírfogyasztásnak, ettől még nyugodtan be lehet emelni az étrendükbe, azonban mivel valóban telített zsírokban gazdag élelmiszerről beszélünk, csak mértékkel érdemes fogyasztani!

Az sem mindegy, hogy milyet választunk!

A finomítatlan kókuszzsírban rengeteg antioxidáns is található, ami jót tesz a szervezetnek. Egy 2016-os tanulmány szerint pedig a szűz kókuszolajban található laurinsav közel sem emeli olyan szinten az LDL-koleszterin-szintet, mint a vaj vagy a sertészsír – nyilatkozta Tom Brenna, a Cornell Egyetem emberitáplálkozás-professzora a New York Times-nak.

Így talán nem kéne rögtön keresztet vetnünk rá. Ettől függetlenül a legtöbb szakértő még mindig az olívaolajat ajánlja a főzéshez!

Ha étkezésre nem szívesen használnád, alkalmazd a bőrödre testápolóként vagy bőrradírként, egy kis kávéval kiegészítve. Hidd el meghálálja majd ezt a gondoskodást! A kókuszolajos testradír elkészítéséhez, kattints a galériára!

Nézd meg a galériánkat> 3 kép
Kókuszos testradír házilag

popsugar

Tovább olvasok
Na, így diktálja a divatot egy 73 éves nő!

Ha a valódi, egyedi divat tartalmat keresel, akkor csak nézd meg Diane Keaton Instagram-fiókját! Frissítően hat a többi influenszer mellett, mert ötletes és csöppet sem szponzorált a tartalom. A sikerét mutatja több mint 950 000 követője, akik imádják.

Helikopterezéstől a hóekézésig: az 5 leggyakoribb nevelési hiba

Senki nem mondta, hogy gyereket nevelni könnyű. Vagy ha igen, akkor valószínűleg nem volt gyereke. Minden gyerek más, és más szükségletei vannak, de azért van egy pár közös pont. Összeszedtük az öt leggyakoribb szülői hibát, és arra is tanácsot adunk, hogy hogyan léphetsz a változás útjára már ma.

Kövess minket

5 lapszám 3475 Ft helyett 2075 Ft-ért, lapszámonként 695 Ft helyett 415 Ft-ért

Csak 2075 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem