Lehet, hogy a „szuperkaja” elnevezés egy mítosz, de ettől még ezek az ételek nagyon is egészségesek

Lehet, hogy a „szuperkaja” elnevezés egy mítosz, de ettől még ezek az ételek nagyon is egészségesek
Forrás: Europress

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

M

Mi számít szuperkajának? Te tudod a pontos definíciót?

Áfonya, quinoa, spenót, lazac, kefir, avokádó. És még folytathatnánk a sort.Szuperkajának (vagy superfoodnak, szuper tápláléknak) szokták nevezni a „nagyon sok” vitamint, ásványi anyagot, antioxidánst vagy más egészséges táplálékot tartalmazó élelmiszereket.

A szuperkaja újabb ismérve a gyógyító hatás a közmegegyezés szerint: ezek az ételek segítenek enyhíteni a panaszainkat. A dió többek közt (állítólag)megvéd a rákos megbetegedések kialakulásától; a szeder menstruációs panaszokra épp úgy jótékonyan hat, mint emésztési gondok esetén; a lazac Omega-3 zsírsavtartalmának köszönhetően szívbarát táplálék.

Mindemellett a szuperkaják nem csak védenek és gyógyítanak, de a fogyni vágyók számára is fokozottan ajánlottak, mivel a legtöbbjük kalóriaszegény, ugyanakkor nagyon tápláló is, vagyis csökkentik az éhségérzetet, miközben könnyen és gyorsan megemészti őket a szervezet.

Akkor hát mi a baj a szuperkajákkal? Az égvilágon semmi, de magát a szót érdemes óvatosan használni, mert

1. egyáltalán nem biztos, hogy az áfonya például élelmiszer tényleg sokkal egészségesebb, mint mondjuk a szamóca. Konkrétan az áfonyáról nemrég bebizonyították, hogy „csak” C-, K-vitaminból és mangánból tartalmaz jóval többet az átlagos gyümölcsnél.

2. Azt végképp nem lehet felelősen állítani, hogy a szuperkaják betegségeket előzhetnek meg. Végül is ritkán lehet bizonyítani, hogy azért nem lettünk betegek, mert nagy mennyiségben fogyasztottunk spenótot, igaz? (Ettől még a spenót nem lesz kevésbé egészséges, természetesen.)

3. A fenti szempontok miatt az Európai Unió 2007-ben betiltotta a superfood szó használatát,kivéve olyan esetben, ha hitelesített egészségügyi adatok magyarázzák el a vásárlóknak, miért tesz különösen jót az egészségüknek az adott táplálék.

Szóval az áfonya, a quinoa, a spenót, a lazac nagyon egészséges táplálékok, és magunk is ajánljuk minél sűrűbb fogyasztásukat. De a szuperkaja szóval óvatosan kell bánni, mert nincs – és nem is lehet – pontos definíciója.

Itt találod a szuperételeknek nevezett hozzávalók terjedelmes listáját.

A dmBio új termékcsaládjáról pedig itt olvashatsz még többet.

A Drogerie Markt termékeit a Joy Napok alatt is nagy kedvezménnyel vásárolhatod meg! Részletek: joynapok.hu

Eszméletlenül kreatív reklámok, amik egész biztosan elértek a fogyasztókhoz!

Ennél menőbb reklámokat talán már nem is lehet kitalálni!

10 hátránya és 10 előnye annak, hogy 45 fölött lettem anya

A thisoldmom.com oldal bloggere összefoglalja a lényeget. Ő már csak tudja, milyen „egy bizonyos kor után” anyává válni.

Így kell profin tartani a gyertyát: remekbe szabott szelfikkel hasít az instagramon ez az „örök szingli” lány

Tavaszi szél vizet áraszt, minden madár társat választ. Tisztelet a kivételnek. Virágom, virágom.

Spórolj időt, pénzt és kalóriát: 19 meal prepping tipp nem csak diétázóknak

Jó, ha tudod, hogyan tárolhatod minél tovább a banánt, a főtt tésztát vagy a darált húst. Próbáld ki ezeket a meal prepping módszereket vasárnap és aztán láss csodát, milyen kevés idő kell a főzéshez egész héten!

Kövess minket

Előfizetés

Előfizetés

Előfizetek

Apa csak egy van, de ha most megrendeled az Éva magazint, négyet adunk hozzá! Élj a rendkívüli lehetőséggel: 10 Éva és 4 Apa magazin most 10 930 Ft helyett csak 5990 Ft!

Csak 5990 Ft