Az ebédidő szent és sérthetetlen – 5 érv, hogy bevezesd a munkahelyi étkezést!

Az ebédidő szent és sérthetetlen – 5 érv, hogy bevezesd a munkahelyi étkezést!
Forrás: europress

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

M

Munka közben is muszáj megállni, ha más nem addig, amíg energiát veszünk magunkhoz. És ezt jobb, ha nem a gép előtt ülve tesszük!

Sajnos nagyon sokakkal előfordul, hogy egyáltalán nem tulajdonítanak fontos szerepet az étkezésnek a hétköznapokon, ezzel egy viszonylag egészségtelen életmódot kialakítva maguknak. Pedig munka közben is muszáj megállni, ha más nem addig, amíg energiát veszünk magunkhoz, hogy aztán folytatni tudjuk. Ha eddig te is azok táborát gyarapítottad, akik akarva akaratlanul megvonták maguktól a munkahelyi étkezést, ezekkel a tippekkel talán meghozzuk a kedved a falatozáshoz!

Kép
forrás: europress

1) Több „énidő”

Ha minden nap betartod, hogy adott időpontban felállsz a helyedről és 20-30 perc alatt megebédelsz, máris értékes énidőhöz jutsz általa. Evés közben elkalandozhatsz az iroda falain kívülre, átgondolhatod, hogy mit csinálsz majd hétvégén, vagy hogy milyen sütit akarsz sütni este. Persze tudatosan figyelhetsz minden egyes falatra is, még élvezetesebbé és laktatóbbá téve az étkezést, ami nem utolsó sorban remek meditálási lehetőség.

2) A monotonitás megbontása

Megszakíthatod vele a végtelennek tűnő feladatokat, felállhatsz a helyedről, átmozgathatod magad, percek alatt új környezetbe kerülhetsz. Ha van rá lehetőséged, válassz egy közeli étkezdét az ebéd helyszínéül, hogy ténylegesen el is hagyd arra az időre a munkavégzésed megszokott helyét! Amire visszaérsz, máris kicsit feltöltődtél az új ingerektől.

3) Egy kis főzőcske

Még ha nem is igazán szeretsz a konyhában szorgoskodni, egész biztosan van olyan étel, amit pikk-pakk te is el tudsz készíteni. A főzés is lehet kikapcsolódás, ha nem robotmunkaként gondolsz rá. Munkahelyre vihető, otthon gyorsan elkészíthető recepteket mi is ajánlunk neked alább.

Olvasd el ezt is!
Kép
forrás: europress

4) Csapatépítés

Egy kis dumcsi a kollegákkal napközben, nem munkahelyi témákról talán mindenkinek jól esik. Megbeszélhetitek, hogy ki milyen hétvégi programot tervez a családdal, milyen volt az iskolai ünnepség, vagy tábor, de akár recepteket is cserélhettek, - ha már úgyis itt tartunk.

5) Hosszútávon egészségesebben

Szinte minden dietetikus azt javasolja, hogy legalább napi 5 étkezést iktassunk be az időbeosztásunkba. Nem kell, hogy ezek mindegyike kiadós fogyasztás legyen, inkább több, kisebb étkezés lenne az ideális. Ha rutinszerűen ebédelsz a munkahelyeden, úgy már egyet le is tudtál az 5 közül, így máris nagyobb eséllyel indulsz az egészségesebb életmód felé vezető úton.

Mire jó még az ebédszünet? Ha nektek van pozitív tapasztalatotok arról, mi mindent lehet még csinálni a munkahelyi étkezésnek köszönhetően, osszátok meg velünk!

Hogyan ne kapjunk idegbajt egy lakásfelújítás közepén? – 7 tapasztalat

Kollégánk épp nyakig ül a lakása felújításában, így most leírta legfőbb tippjeit, tapasztalatait, hogy mi is okuljunk belőlük.

12 egyszerű trükk, hogy mindig makulátlan legyen az outfited

Neked is mindig feltöri a sarkad az új cipő? Akkor ezt lesd meg!

8 bensőséges európai úticél, ahol zavartalanul gyógyulhatsz egy fájdalmas szakítás után

Egyik sincs túl messze, legtöbbjükhöz fapados visz és ami a legfontosabb, kiválóan alkalmasak arra, hogy megadják a löketet az újrakezdéshez.

9 gif-képregény, amely bizonyítja, hogy minden nő boszorkány

Olyan varázserővel rendelkezünk, hogy a körülöttünk élő férfiak, gyerekek, háziállatok csak pislognak.

A PMS tünetei és lehetséges kezelése – a szakértő válaszol

Mit tehetünk a PMS azaz premenstruális szindróma tünetei ellen? Dr. Csermely Gyula szülész-nőgyógyász főorvos válaszol olvasónk kérdésére.

Kövess minket

Előfizetés

Előfizetés

Előfizetek

Rendkívüli előfizetési ajánlat az Éva 10. születésnapja alkalmából! A fele meg egy kicsi csak a tiéd! Most 60% kedvezménnyel, 6950 Ft helyett 2780 Ft-ért rendelheted meg egy évre az Éva magazint.

Csak 2780 Ft