„Mérgező férfiasság?” Áll a bál az új Gillette reklám miatt

gillette,reklám,férfiasság
A borotvamárka pontosan ezzel a céllal készítette új hirdetését: hogy vitát váltson ki. Hát, sikerült.

Bullying, verekedés, szexuális zaklatás… igen sok minden történik ebben a reklámfilmben két perc alatt. És aztán elhangzik a sommás ítélet: „A fiúk mindig fiúk maradnak.”

Nincs már itt az ideje, hogy abbahagyjuk a kifogások keresését, amikkel a rossz viselkedésünket magyarázzuk? Gondold újra, tegyél ellene azzal, hogy csatlakozol a kezdeményezésünkhöz

– írja tweetjében a Gillette, ezzel elindítva a The Best Men Can Be (a legjobb, ami a férfiból lehet) című kampányát, egyúttal utalva a harminc évvel ezelőtti The Best Men Can Get (a legjobb, amit férfi kaphat) szlogenjükre. És ezzel tulajdonképpen újragondolva azt az attitűdöt, amit a márkájuk eddig képviselt.

A reklámfilm vége felé férfiak oltanak le más férfiakat, akik egy nő után fütyülnek az utcán, illetve mondják el a lányukkal a tükör előtt, hogy erősek. (Erről a vírusvideóról mi is hírt adtunk korábban.)

A hirdetés rendkívül ellentmondásos reakciókat váltott ki. Arianna Huffington médiacézár és Rosanna Arquette színésznő dicsérték, ugyanakkor Piers Morgan konzervatív brit tévés műsorvezető szintén a Twitteren nyilvánította ki, mennyire elege van „a férfiasság elleni hadviselésből”, és hogy ezzel a reklámmal a Gillette „átvágta a saját torkát”.

Morganhez hasonlóan több ezer twitterező nyilvánította ki, hogy mostantól másik borotvát választ, köztük James Woods színész is.

Mások szerint a Gillette elérte a célját:

Sosem állnánk le vitatkozni egy borotváról, miért is tennénk? A reflektorfényben annak van helye, aki dühöt vált ki és vitát gerjeszt olyan emberek között, akiknek fogalmuk sincs, miről beszélnek

írja a Forbes publicistája.

A kisfilmet mostanra 10 millióan látták a Youtube-on, de több mint kétszer annyian kattintottak a lefelé mutató hüvelykujjra, mint ahányan lájkolták.

Más reklámszlogenek is megragadtak a fejünkben. Nézd meg ezt a galériát is: