Futás, és persze okos étkezés: így indíthatod be a fogyást a szülés után

futás,fogyás
Forrás: Getty Images

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

P

Persze, hogy sok minden felborul az életedben, a testedben a szülés után, ám ha érzed, eljött az idő, akkor néhány okos tanács betartásával tényleg elbúcsúzhatsz a babavárás alatt felkúszott pluszkilóktók!

A szülés után különleges időszak következik a nők életében, ami amellett, hogy általában piszkosul fárasztó, csodálatos is. Nem vitás, hogy ilyenkor az alakunk, az edzés, az énidő igencsak háttérbe szorulnak. Persze vannak olyan szerencsés anyukák, akik már csak a szoptatástól visszafogynak pillanatok alatt, ám ha nem tartozol közéjük, és zavarnak a pluszkilók, bátran kezdj el tenni azért, hogy megszabadulj tőlük!

Ez nem azt jelenti, hogy nem érdekel a babád, vagy hogy vad diétába kellene kezdened - mert ezekről szó sincs. A lényeg az, hogy mozogj, hiszen ez boldoggá tesz, plusz kalóriát is égetsz vele, és figyelj az étkezésedre, hogy kellően vitamin és tápanyagdús legyen. A következő tippek segíthetnek, hogy észrevétlenül elkezdjenek leolvadni rólad a pluszkilók, akár már a szoptatás alatt!

Kell a sport!

Tévhit, hogy a szülés után hónapokig kell várni a sportolással, vagy hogy a szoptatás alatt nem szabad edzeni, mert elmegy tőle a tejed. Persze az orvosoddal mindenképp konzultálj, mikor kezdhetsz edzeni a szülés után, de ha minden komplikációmentes volt, nem kell hónapokig a sportmentes életet választanod. Hiszen a baba sokat alszik, ilyenkor jut idő elég sok dologra, ráadásul ha olyan praktikus edzést választasz, mint mondjuk a babakocsis futás, akkor még szívességet sem kell kérned senkitől sem. A futás pedig egy igen hasznos kardióedzés, persze a következőkre mindenképp figyelj:

  • Ne terheld túl magad! Fontos a fokozatos, könnyű terhelés, ne most akarj csúcsokat futni!
  • Figyelj a folyadékpótlásra, különösen azokon a napokon, amikor edzel!
  • Futás előtt lehetőeg szoptass mindkét mellből!
  • Viselj jól tartó, de nem kényelmetlenül szoros melltartót!

Persze a futás helyett más edzést is választhatsz, csak ügyelj a fokozatosságra, és arra, hogy ha szoptatsz, a mellizmok edzését hagyd ki az edzéstervedből!

De van még pár nagyon fontos dolog, amiket be kellene tartanod: ezeket megtalálod a Runner's World cikkében!

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
Zöldségek és gyümölcsök, amiket ne a hűtőben tárolj
Tovább olvasok
Komolyabban vesszük a fiúk fájdalmát, mint a lányokét

Egy friss kutatás szerint máshogy becsüljük meg a különböző nemű gyerekek fájdalmát. Nagyobbra becsüljük a fiúk fájdalmát a lányokéval szemben.

Nyolc dolog, amire még használhatod a régi telefonodat

Mielőtt visszavinnéd a szolgáltatónak vagy elektronikus hulladék válna belőle, nézd meg, hogy nem tudod-e még valamire használni az elfekvőben levő okostelódat.

Kövess minket

A negyed éves Éva előfizetésed mellé most fél évig az APA magazin 3 lapszámát is megkapod

Csak 2970 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem