Nehezebb, mint amilyennek látszik, de nem lehetetlen – Egy hétig stopperrel ettem

egészség,étkezés,ebéd,vacsora
Forrás: unsplash

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

H

Ha most azon gondolkodsz, hogy mi értelme van időre enni, akkor a következő kérdéseket is tedd fel magadnak: vajon mennyi idő alatt szoktam megenni a reggelit, ebédet, vacsorát? Hányszor rágok meg egy falatot? Sokkal nagyobb mennyiséget eszem a kelleténél? Az, hogy milyen gyorsan eszem befolyásolja az egészségi állapotomat?

Ezek olyan kérdések, amilyeneken majdhogynem soha nem gondolkodtam korábban én sem. Az evés ugyanis mindenki számára ösztönös és szükséges tevékenység, amit megszokásból vagy egy adott helyzettől függően végzünk. Egy rutin, ami azonban nem jelenti azt, hogy ahogyan táplálkozunk, az jó is nekünk.

Gondolj csak bele: reggel kutyafuttában bekapunk valamit, aztán délelőtt még legurítunk egy-két kávét, monitorebédelünk vagy jobb esetben a kollégákkal eszünk egy szendvicset, gyorskaját. Még a rendes melegételre is jellemzően mindössze nagyjából 8-12 percet szánunk. Mert időnk ugye nincsen, várnak a meetingek, az emailek a főnök…7 óra után hazaesünk, éhen pusztulunk, felrántjuk a hűtő ajtaját és próbáljuk csillapítani az éhségünket, de mintha egy feneketlen űr tátongana a gyomrunk helyén. Mindezeket ráadásul teljesen normális helyzetnek éljük meg (tisztelet a kivételnek).

Én legalábbis így éltem meg, míg bele nem futottam egy történetbe, aminek főszereplője, egy nő kitűzött magának 20 percet az étkezéseire. Nem tűnik olyan soknak, igaz? Most még talán azt gondolod, de ha kipróbálod biztosan változik majd a véleményed és jó esetben sok minden más is majd az életedben. Velem pontosan ez történt!

Személyes tapasztalataim

Ötletadómhoz hasonlóan először leültem és lemértem, mennyi idő alatt falom be az ebédemet és vacsorámat (a reggelit csak hétvégén mértem le, mert csak ilyenkor szoktam enni, hétköznap tízóraira eszem csak pár falatot -igen, tudom, nem így kéne). Az eredmény igencsak lehangolt. Az ebédeim 8-13 perc alatt zajlottak, míg a vacsorák – attól függően, hogy hideg vagy meleg ételt fogyasztottam – 6-10 perc alatt. Persze tudom, nehéz is lenne egy vajas pirítóst 20 perc alatt elnyammogni, mégis érdemes lelassítani, amennyire csak lehet.

étkezés,egészség,ebéd,vacsora,tipp
forrás: unsplash
Szánj időt a főétkezésekre!

Az első napok nagyon nehezen mentek, hiszen ez az új étkezési forma nem csak az én időmet, de a jó fej kollégáim és szeretteim idejét is rabolták, akik persze türelmesen kivárták, míg minden falat eltűnik a tányéromról. Egy idő után viszont már ők is belekezdtek a lassításba! A hét második felében egy picit könnyebben ment már a dolog, azonban abban biztos vagyok, hogy kelleni fog jópár hét, mire rutinszerűen beépül majd a lassítás a mindennapjaimba.

A 20 perces étkezések sok további hasznos és egészséges dolgot is magukkal hoztak számomra!

Az ebédeket szinte gond nélkül sikerült abszolválnom. A kétfogásos ebédek között tartottam pár perc szünetet, mindent többször megrágtam, mint általában, olyan ételeket kezdtem enni, amit szép komótosan el lehet fogyasztani, elkezdtem inni étkezés közben is, hiszen valamivel ki kellett tölteni a hosszú perceket – így hamarabb el is telítődtem.

A vacsorákat is sikerült lelassítanom, de ahogyan már jeleztem, itt főként az elfogyasztandó étel befolyásolja az időtartamot. Azonban ez magával hozza azt, hogy egészségesebben táplálkozzon az ember, és még több minőségi időt töltsünk a szeretteinkkel, hogy jókat beszélgessünk a tányér fölött.

Ha ez még mindig nem lenne elég indok amellett, hogy lassíts az étkezéseiden, akkor elárulom, hogy fizikai tünetei is vannak ennek a bizonyos 20 percnek:

  • elkezdtem jobban érezni az ízeket, hiszen ki tudtam élvezni minden egyes falatot.
  • Kevesebbet kezdtem enni, mert hamarabb éreztem a telítettséget – ami hosszú távon biztosan látványos eredményeket hoz majd (legalábbis remélem).
  • Hidratáltabb lettem, hiszen jóval több folyadékot kezdtem fogyasztani az étkezések közben.

Összességében sokkal jobban érzem magam azóta, amit a testem, illetve egészségi állapotom is biztosan meghálál majd hosszútávon.

Te mennyi időt szánsz egy főétkezésre?
Fogalmam sincs.
Keveset, többet kéne.
Sajnos, ha szeretnék, se tudnék ennél többet.
Amennyit csak tudok.
Megosztom az eredményt
Tovább olvasok
Így lehetsz 2019-ben önmagad legjobb barátja: 5 tipp

„Hogy lehetek ilyen hülye?”, „Ez is csak velem történhet meg”, „Értéktelen csődtömeg vagyok”. Mi 2019-ben már nem fogunk ilyeneket mondani magunknak, és ti? Sőt, a következőket fogjuk csinálni ehelyett...

Kövess minket

ÉVA MAGAZIN 10 LAPSZÁM

Csak 3475 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem