Egészségtudatos helyett boldogságtudatos étkezés

Egészségtudatos helyett boldogságtudatos étkezés

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

V

Vajon milyen étrenddel és szokásokkal őrizhetjük meg vagy növelhetjük a „boldogságszintünket”?

Cikkek, tanulmányok és könyvek ezreiben olvashatunk arról, hogyan étkezzünk egészségtudatosan. Próbáljuk megjegyezni, hogy az egyes ételek, alapanyagok milyen hatással vannak a szervezetünkre, testünk működésére. Figyelünk, hogyan áll össze a napi és a heti étrendünk, hogy a bevitt tápanyagokkal minél tovább megőrizzük egészségünket, fittségünket és szépségünket. De vajon milyen étrenddel és szokásokkal őrizhetjük meg vagy növelhetjük a „boldogságszintünket”?

Az egészségünkért tett erőfeszítések – legyen szó táplálkozásról vagy testmozgásról – hosszú távon mindenképpen pozitív hatással lesznek az életünkre, a közérzetünkre. … Kivéve ha túlzottan „rágörcsölünk” a témára. Ha mindig tökéletességre törekszünk, ha minden szabályt mereven be akarunk tartani és nem engedjük meg magunknak, hogy néha lazítsunk. Legyünk őszinték! Az egészségtudatos étkezés, az életmódváltás sokunknak sokszor nem is olyan könnyű. Hiszen le kell mondunk jó néhány korábban kedvelt ételről, élvezetes falatról. Esetleg el kell hagynunk régi szokásainkat, és újakat kell kialakítanunk. Az alkalmanként egymásnak ellentmondó információk okozta frusztrációról már ne is beszéljünk!

Hogyan ne legyünk az egészségtudatos életmódra való törekvéstől feszültek és frusztráltak? Hogyan kerüljük el a kudarcokat? Hogyan érjük el, hogy az egészséges étkezéssel ne csak a testünkkel tegyünk jót, hanem mosolyt is csaljunk az arcunkra?

Kép

Információk és érzések

Nagyon dicséretes, ha minél több információt és tudást gyűjtünk össze a témával kapcsolatban. De ne várjuk el magunktól, hogy folyamatosan kövessük a legújabb tudományos kutatások eredményeit. Fontos viszont, hogy naprakész tudásunk legyen a saját testünkről és egészségi állapotunkról! Járjunk rendszeresen ellenőrző és szűrővizsgálatokra. Figyeljünk a testünk jelzéseire, tudatosítsuk magunkban, mi az, ami jól esik, és mi az, ami nem. Így könnyebben és frusztrációmentesen hozhatunk döntést akkor is, ha különböző étkezési irányzatok egymásnak ellentmondó szabályait próbáljuk betartani. Egészséges-e a tej? Együnk-e húst? Mennyi szénhidrát fogyasztása ideális? Figyeljük meg, hogyan hatnak ezek az ételek az egészségünkre, és az érzéseinkre (is) hagyatkozva döntsünk!

Változatosság és mértékletesség

Az „új szabályaink, szokásaink” kialakítása – és betartása is - könnyebb és örömtelibb lesz, ha minél tágabb határokat húzunk meg. Azaz minél kevesebb ételt teszünk tiltólistára, inkább a mennyiséget vagy a gyakoriságot próbáljuk csökkenteni. Például ehetünk csokoládét, de csak hetente egyszer, egy szeletet. Ihatunk kávét, de a korábbi napi négy adag helyett csak kettőt. Mindez sokkal könnyebb, ha valódi változatosságra törekszünk, ha új ételeket próbálunk ki és iktatunk be az étkezésünkbe.

Maradjunk önmagunk

Fontos, hogy ismerjük magunkat és a pontosan meghatározott céljainkat! Így könnyebben megtaláljuk a hosszabbtávon is fenntartható megoldást. Mi az a néhány étel vagy szokás, amiről semmiképp nem tudunk lemondani, vagy amit semmiképp sem tudunk megszokni és beépíteni az életmódváltásunkba? Miért szerettük volna ezt a változtatást? Van valamilyen alternatív vagy kompromisszumos megoldás, amivel a célunkat is elérjük? Ha például napközben egy csésze kávé és az ahhoz kapcsolódó kis rituálénk adja meg számunkra azt a feltöltődést, amire szükségünk van ahhoz, hogy magabiztosan és felszabadultan nézzünk szembe a napi kihívásokkal, akkor ne mondjunk le róla! Építsük be az étrendünkbe – és bűntudat nélkül élvezzük minden csepp ízét. És ha utána egy cukormentes rágógumit is bekapunk, nem csak felfrissülve, hanem friss lehelettel, magabiztosan mosolyoghatunk a világra, hiszen még a fogaink egészségéért sem kell aggódnunk!

Kép
Hogy érdemes választani: állami, vagy magánkórházban szüljünk?

Sorra vettük a legfontosabb szempontokat, hogyan érdemes szülészetet, kórházat választani.

Ha Gwyneth Paltrow-t nem bírod – attól még a tésztáját imádni fogod

Egy-két évvel ezelőtt, a csapból is Gwyneth carbonrájára folyt, miközben az akkor megjelent receptkönyve - csak úgy, mint sokszor ő maga is -, a támadások kereszttüzébe került. Ha a színésznőt nem is, az egyik receptjét mégis szerette az internet népe, amit többek között a popsugar, a delish is lehoztak. Én is sokszor elgondolkodtam azon, hogy ideje lenne végre kipróbálnom. A napokban épp carbonarára vágytam, hát megtettem!

5 reggeli, amit az irodai konyhád mikrójában is elkészíthetsz, méghozzá 5 perc alatt

Néha egy bögre forró finomság elég ahhoz, hogy a helyes vágányra terelődjön az ember munkanapja. Készítettél már fűszeres zabkását és más ínyencségeket a mikróban? Én most kipróbáltam néhány mikrózható reggeli receptet.

Annyi ételt vásárolj, amennyit meg is eszel – Tippek az élelmiszerpazarlás ellen

Én ugyan soha nem éltem pazarló életet, de pár éve még inkább figyelek arra, miből mennyit vásárolok és használok fel. Ezzel a tudatos gondolkodással te is sokat tehetsz magadért, a bolygóért, sőt rengeteg pénzt is spórolhatsz. Talán még egy adag lelkiismeret-furdalástól is megkímélheted magad. Tegyünk együtt az élelmiszerpazarlás ellen!

Vajon mit gondolna a 20 éves önmagam a mostani életemről? Levél magamnak a múltba és a jövőbe

"...most még nehéz elképzelned, de mindent ügyesen csinálsz: semmilyen erőfeszítésed sem hiábavaló, idővel minden meg fog térülni, így hát soha ne add fel!"

Garnélás-kapros cukkinileves (akár vegán)

Íme egy könnyen és gyorsan elkészíthető, ízekben mégis gazdag leves. Rák nélkül tökéletes vega leves.

Böllér, hentes, pékné – te tudod, hogy milyen ételre utalnak ezek a kifejezések?

Számtalan fogásunk van, ami egy tájegységről, népcsoportról, személyről, egy foglalkozást űző személyről, vagy épp annak feleségéről kapta a nevét. Ezek az elnevezések többnyire készítési módokat jelölnek. Te tudod, hogy melyik mit takar?

A jó szüléshez idő kell, nem pedig futószalagon végzett műtétek - a WHO új irányelvekkel állt elő a nők érdekében

A WHO nemrég új ajánlásokat fogalmazott meg a pozitívabb szülésélmény érdekében.

„Nagyon fontos, hogy egy társadalom elismerje a művészi munkát” – Topor Tünde, az Artmagazin főszerkesztője

A kortárs műveknek lehet pénzben kifejezhető értéke, a művészeknek nemzetközileg komolyan vehető karrierje – érvel az Unicredit Bank mecénás programja, a Korszakalkotók egyik zsűritagja. Topor Tündével beszélgettünk.

Csak én nem akarom megkeresztelni a gyerekemet a családban - avagy így lettem hirtelen fekete báránnyá

"Vajon miért gondoltam azt, hogy anyai alapon jogot formálhatok arra, hogy eldöntsem, lesz-e szenteltvízbe mártás, avagy sem?"

17 optikai illúzió, amit az agyad nem fog helyesen látni, akárhogy is erőlködik

A szemünket és az agyunkat kiábrándítóan könnyű becsapni.

Ezért kell körtét enni alkoholos italok fogyasztása előtt

A körte nemcsak azért szuper gyümölcs, mert tele van vitaminokkal, nagyon finom, sok ételhez illik, így jól felhasználható a főzéshez is, hanem még a borokhoz kapcsolódóan is vannak nagyon pozitív hatásai.

10 kérdés Borbély Alexandrához: Legnagyobb rémálmáról, korai filmes élményeiről és az Oscarról beszélgettünk vele - VIDEÓ

Az Oscar-jelölések előtti napokban volt alkalmunk beszélgetni Európa legjobb színésznőjével, ő pedig elbűvölő szerénységgel nyilatkozott a jelölés lehetőségéről, illetve például arról, mennyire vonzza a külföldi karrier.

Nem olyan voltam, mint a többi gyerek, de te homokba dugtad a fejed, Anya!

Flórának nem volt könnyű gyerekkora. Ma már tudja, mi volt ennek az oka és ettől végre felnőtt fejjel megcsillant benne a remény. Az ő levele következik, amit az édesanyjához intézett...

Az ötmásodperces szabály, amely egyszer és mindenkorra véget vet a halogatásnak

Folyton csak tolod magad előtt a kisebb-nagyobb elvégzetlen feladatok garmadáját? Pedig lehet, hogy csak öt másodpercen múlik.

11 hack, ami lazán felpörgeti a reggeli készülődést gyerekekkel

Van vis maior, amiket könnyedén meg lehet előzni! Segítünk az előre tervezésben, hogy a reggeli rohanásban legalább a fejedet ne veszítsd el.

Kövess minket

Ragadd meg a pillanatot! Három hónapos akciós előfizetésünk:

Csak 1185 Ft