A Cartoon Network új rajzfilmsorozata, az Alma & Hagyma 2018. szeptember 10-től látható Magyarországon
Alma és a Hagyma két jó barát, a Cartoon Network Alma & Hagyma című rajzfilmsorozatának két névadó figurája. A limitált számú epizódból álló sorozatot Magyarországon 2018. szeptember 10-től látható, hétköznaponként 17.40-től. A vadonatúj szórakoztató sorozat, amely a Cartoon Network Művészeti Programjának keretében készült, a vidéki otthonukból a nagyvárosba költözött barátok kalandjait mutatja be. Alma ellenállhatatlan lelkesedése, Hagyma különös képzelőereje vidám kalamajkákba keveri a barátokat, szemüvegükön keresztül sajátos megvilágításban láthatjuk a nagyvárosi modern életet. Alma és Hagyma számára a városi élet egy új világ, a városlakók számára pedig ők jelentik az újdonságot. Ismeretlennek, zavarba ejtőnek találják a várost, de töretlen lelkesedésükkel, és antropomorf ételfigura barátaikkal, mint Hotdog, Citromcsepp, Palacsinta és sokan mások, az örökké nyüzsgő és örök optimista Alma és Hagyma számtalan kalandot él át.
Az Alma & Hagyma alkotója az egyiptomi születésű, Angliában nevelkedett George Gendi, a Cartoon Network Studios vezető művésze. Csakúgy, mint az Emmy-díjas, a kritikusok által elismert “Túl a kerítésen” vagy az “Királyok hétköznapjai” mini sorozatok, az Alma & Hagyma is hamar bekerült a Cartoon Network Művészeti Programjába. A limitált számú epizódból álló sorozat színes ételuniverzumában kalandozva ismerhetjük meg a két figurát, a komikus helyzeteket, a fülbemászó dalokat.
Az “Új élet” című sorozatindító epizódból megtudhatjuk miként találkozik össze a két főszereplő. Az ezt követő, “Tökéletes csapat” című epizódban pedig egy kóbor macska veszélyezteti kettőjük kapcsolatát, s ez Hagymát aggodalommal tölti el.
A magyarországi sajtóvetítésre augusztus 31-én került sor a közösségi magántanulók egyesülete, a Budapest School egyik intézményében, a XIII. kerületi Pozsonyi út 10-ben.
A bemutató vetítés végén az iskola előtt elhelyezkedő kertben a sorozat témájára és mondanivalójára – a vidéki élet és a nagyváros megteremthető összhangjára - hangolódva gyerekek kis zöldségeskertet alakítottak ki, amelyben paprikát, petrezselymet, hagymát, paradicsomot és fűszernövényeket ültettek el, valamint zöldségmagokat vetettek. A kertben kézműves foglalkozás keretében elkészített kis táblák jelzik a vetemények helyét és jelenítik meg egyúttal a sorozat főszereplőit.
A Cartoon Network-ről
A Turner csoport Cartoon Network csatornája mindenki számára vonzó, a fiúk érdeklődési körére összpontosító, de a lányoknak is szóló csatorna, amely izgalmas választékot kínál humorból és kalandokból egyaránt. A műsorválaszték mondanivalója a közönséghez közelálló témákkal: a humorral, a barátsággal, a képzelőerővel, a pörgős cselekményekkel és kalandokkal foglalkozik. A Cartoon Network célközönsége 6 és 12 év közötti fiúkból és lányokból áll, és a csatorna célja, hogy a szórakoztató és világszerte sikeres tartalmakkal a gyerekeket saját egyéniségük kibontakoztatására bátorítsa. A műsorválasztékban nagy sikerű animációs vígjátékok, mint a „Gumball csodálatos világa”, a „Kalandra fel”, a „Clarence”, a „Steven Universe” és az „OK K.O.! Legyünk hősök”, valamint izgalmas, akciódús kalandműsorok, mint a „Pindúr pandúrok”, a „Ben 10” és a „Tini titánok, harcra fel!” láthatóak. A világszerte fogható csatorna 1992-ben indult. A Cartoon Network tartalmai díjnyertes honlapján, valamint játékokban, video on demand szolgáltatásban, mobilplatformon és különböző licencek és termékek formájában is elérhetőek. A Cartoon Network márka tulajdonosa a Turner, amely a Time Warner vállalat tagja.
A Turner Internationalről
A Turner International a Turner alapmárkáinak (CNN, TNT, Cartoon Network, Boomerang és TCM Turner Classic Movies) nemzetközi változatait, valamint ország- és régióspecifikus hálózatokat és üzletágakat működtet Közép- és Dél-Amerikában, Európában, a Közel-Keleten, Afrikában és az ázsiai-csendes-óceáni térségben. Előfizetéses és ingyenesen fogható televíziós csatornákat, valamint internetalapú szolgáltatásokat és médiában működő harmadik felekkel tengerentúli kereskedelmi együttműködéseket kezel. A Warner Bros. és HBO vállalatokkal is együttműködik kihasználva a WarnerMedia globális lefedettségét. A Turner 38 márka több mint 180 csatornáját működteti 35 nyelven, több mint 200 országban. A Turner International tulajdonosa a WarnerMedia vállalat.