Így tedd egyszerűbbé a munkanapodat: 18 frappáns tipp

Borítókép: Így tedd egyszerűbbé a munkanapodat: 18 frappáns tipp Forrás: Getty Images
Az életünk egy nagy rohanás; mintha egész nap 200-zal száguldanánk az autópályán. Ilyen sebességel biztonságosan kanyarodni vagy más fontos döntéseket hozni szinte lehetetlen. Mit csináljunk? Hogyan lépjünk ki ebből a mókuskerékből? Nos, erre való ez a néhány tipp, ami segít abban, hogy kicsit lassítani tudjunk, mégse érezzünk lelkifurdalást. Nézzük.

1)) Készíts mintaválaszokat az emailekre. Illetve mintaemaileket.

2)) Egy nap csak háromszor nézz emaileket, meghatározott időpontokban. Punktum!

3)) Facebookot és más közösségi oldalakat pedig kétszer. :)

4)) Ha teheted, a hét bizonyos napjain (a nap bizonyos óráiban) tarts meetingeket és bonyolíts le nehéz telefonhívásokat. Ez segít abban, hogy a megfelelő üzemmódba állítsd az agyad minden nap, illetve napszakban.

5)) Edd minden nap ugyanazt ebédre egy hétig. Vagy csak három-négy napig.

6)) Tarts egy vizespalackot és egy kávésbögrét az asztalodon, hogy ne kelljen a céges konyhaszekrényben keresgélned.

7)) Kerüld a munkahelyi pletykát.

8)) Hetente egyszer menj végig az olvasatlan emailjeiden, töröld a fölöslegesen elmentett fájlokat. Az is óriási előrehaladás, ha naponta 5 percet szánsz erre.

9)) Ha meetinget szervezel, a meghívó emailben legalább címszavakban közöld, miről lesz szó. Kérj meg más szervezőket, hogy tegyék ugyanezt annak érdekében, hogy ne teljesen tájékozatlanul ülj be egy tárgyalásra.

10)) Minden új teendőt azonnal írj fel, a legkisebbeket is. Leginkább ugyanarra a papírra/digitális jegyzetlapra.

11)) Használd a Pomodoro-technikát: 25 perc intenzív munka, 5 perc pihenő. Így át- és belátható szakaszokra bonthatod a napodat. (Azért Pomodoro, mert a feltalálója az Olaszországban közkedvelt paradicsom formájú tojásstopperről nevezte el.) Léteznek appok és böngészőből elérhető programok is erre.

12)) Amit lehet, csinálj meg előre. Ne várd ki az utolsó pillanatot. Így felkészültebben is nézel a váratlan helyzetek elé.

13)) Tiltsd le a felugró ablakokat, kivéve, ha ez a beállítás nélkülözhetetlen a munkádhoz. Loggolj ki a Facebookból, miközben dolgozol, és a telefonodat némítsd le vagy akár állítsd repülő üzemmódra.

14)) Tarts az íróasztalod fiókjában túlélőkészletet: gyógyszert, meleg sálat, diófélét vagy más magvakat.

15)) Hetente egyszer takarítsd le az íróasztalodat.

16)) Mondj nemet az újabb és újabb felkérésekre – nemcsak a saját, hanem a munkahelyed érdekében is. Ha túl vagy vállalva, nem tudsz hatékonyan dolgozni. A számítógéped is leggyakrabban azért lassul le, mert túl sok program fut a háttérben.

17)) Amikor meetinget szervezel, használj doodle-t vagy más szavazóalkalmazást, hogy ne emailek tucatjaiból derüljön ki, hogy ki mikor ér rá.

18)) Ha késésben vagy, vigyél mindenkinek kávét. Örülni fognak. (Persze ezt azért minden héten ne játszd el!)