Így lopd vissza a sportot az életedbe kisbaba mellett: 10+1 tipp

Így lopd vissza a sportot az életedbe kisbaba mellett: 10+1 tipp
Forrás: Getty Images

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

N

Nincs annál nehezebb, mint egész napodat lefoglaló imádott csecsemőd mellett újra beiktatni a testedzést az életedbe. Hoztunk néhány tippet, amely talán egyszerűbbé teszi az életedet:

1. Építkezz okosan
Természetes szülés után 6 héttel, császármetszés után 8–10 héttel semmi akadálya, hogy mozogni kezdj, amennyiben semmilyen komplikációval nem járt a szülésed és rendben regenerálódsz. Ne légy türelmetlen, sem a 20 extra kiló leadása, sem a félmaraton nem lehet cél az első hetekben. Csak arra koncentrálj, hogy a terhesség és a szülés közben meggyengült kismedencei és törzsizmokat újból megerősítsd. És mondd ki hangosan naponta ezerszer, hogy türelem.

2. Betárazva
Ha nem DVD-t használsz, szánj időt arra, hogy keresel a videó-megosztókon neked tetsző órákat és elmented a linkeket. Ne akkor kezdj keresgélni, amikor kedved és/vagy időd van mozogni.

3. „Szoros emberfogás”
Keress a közeledben olyan edzőtermet, ahol van baba-mama óra. Ha nem akarsz alkalmazkodni, akkor az első hetekben próbáld ki a dinamikus gyaloglást babakocsival. Minden séta végén szánj erre 20 percet: érezd úgy, mintha az utolsó metrót kéne elérned. Csak egy kényelmes edzőcipő kell és egy kirakatüveg, amelyben ellenőrizheted a mozgásodat: ne dőlj a tolókarra, maradjon egyenes a hátad, az alkarod zárjon be nagyjából derékszöget a felkaroddal. Ne totyogj, de ne is nyújtsd túl a lépéseidet, érkezz a sarkadra és gördülj tovább. Akkor a legjobb, ha már kipirultál, de a „tente baba” még simán megy.

4. Mackóban egész nap
Ha kiválasztottad a napot, amikorra otthoni tornát tervezel, öltözz edzőcuccba, így nem ér váratlanul a lehetőség. Elaludt, átjött a nagymama, láthatóan leköti egy pók a sarokban, hajrá, ez lesz a te időd.

5. Nem titkos küldetés
Sokan időzítik alvásidőre a tornát, ami nem rossz, de hosszú távon nem megoldás. Azok a babák, akik úgy ismerik meg az anyjukat, mint aki rendszeresen tornázik, megtanulják, hogy a torna ugyanolyan otthoni teendő, mint a főzés vagy teregetés. Ne bújj el, mert amellett, hogy jó példát mutatsz, a babád azt is megszokja, hogy ilyenkor nem érdemes rád másznia, hiszen akkor csak később fogsz végezni és rá figyelni. Ha elő tudsz venni új vagy régen látott játékokat erre az időre, az esélyeid határozottan jobbak lesznek.

6. Együtt könnyebb
Két kisgyerekes anyuka egy közös kávéra is nehezen talál időpontot, nemhogy sportra, pedig sokkal jobb, ha nem vagy egyedül. Ha lehet játékrandit szervezni, miért ne lehetne sportrandit is? Hívd át vagy menj te, esetleg találkozzatok a parkban és tornázzatok együtt. Nektek és a gyerekeknek is szórakoztató lesz.

7. Nem luxus szeretni, amit csinálsz
Kevés az időd, amit a gyerekek mellett sportra tudsz fordítani? Miért csinálnál hát olyat, ami nem jó neked? Nem beszélve arról, hogy a feladás veszélye sem fenyeget, ha jól választasz. Ne fuss, ha fáj tőle a térded, ne járj olyan edzőtermi órára, ahol nem tudod követni a koreográfiát vagy nem tetszik a zene. Keresd meg azt a mozgásformát, amely az ízlésednek és fizikai állapotodnak is megfelel. Valószínűleg kitartóbb is leszel benne.

8. Szerezz támogatókat
Sokszor értetlenül állnak a „hóbortod” előtt a családtagok és a barátok. Tedd világossá, hogy célod a hátfájásod megszüntetése, a fogyás, esetleg az állóképességed felturbózása, és ez nem múló szeszély, hanem az életed része. Mondd el, miért van szükséged mozgásra és az ő támogatásukra. Ha tudod és érzed, hogy a mozgás jót tesz, ne törődj azokkal, akik szerint egy anya úgy szép, ha kerek formái vannak, azokkal meg végképp ne, akik szerint jó dolgodban nem tudod, mit csinálj és a gyerektől veszed el az időt.

9. Célok és jutalmak
Akkor is érdemes legalább a határidőnaplódba vagy a telefonodba beírni egy vázlatot, ha nem vagy grafomán: hetente hányszor, melyik napon, mennyi mozgást tervezel. Aztán kitűzni egy reális célt, amihez több lépcső (részcél) megmászása után jutsz el. Például ilyesmit: idén szeptemberben el fogok indulni életem első 5 kilométeres futóversenyén. Mi kell hozzá? Először két hónapig hetente kétszer törzsizom-erősítő edzéseket fogok csinálni. Ha ezzel végeztem, az lesz a jutalmam, hogy elmegyek egy masszázsra. A következő két hónapban az edzéstervem szerint el fogok jutni 3 kilométer folyamatos lefutásáig. Na, itt már megvehetem azt a gyönyörű futócipőt, amire hónapok óta vágytam, de játszótérre ciki lett volna hordani. A nagy nap után jöhet a főnyeremény, kinek-kinek ízlése szerint.

10. Kell? Nem kell? A te döntésed!
A legnehezebb dolog az őszinteség. És itt most nem a másokkal szembeni őszinteségre gondolok. Ha friss anya vagy, tarts önvizsgálatot: tényleg nem fér bele a mozgás az életedbe, vagy inkább arról van szó, hogy nálad is felütötte a fejét az anyákat tizedelő vírus: a kifogások keresése? 20–30 perc mozgásra akár naponta is lehet időt szakítani. Gondolj csak bele, ha nem ezt a cikket olvasod, már kész is lennél a mai napra tervezett torna felével. Szóval ha mindennap kiderül, hogy fáradt vagy, rossz az idő, keveset aludtál, főzni kell vagy teregetni, akkor felmerül a gyanú, hogy csak elodázni próbálod a feladatot. Ezzel sincs baj, sőt, rengeteg frusztrációtól megmenekülsz, ha beismered: még nem jött el a mozgás ideje, nem vagy rá kész, alulmotivált vagy. Ha viszont sikerül átlendülnöd azon a ponton, amikor nagyot röhögve rájössz, hogy csak a lustaság tart vissza, vadonatúj fejezetet kezdhetsz.

+1 tipp:
Ha olyan mozgást keresel, amelyhez nem kell bébiszitter, nagymama, trendi edzőcucc, közös öltözés, tömegközlekedés és a többi extra, csatlakozz a Gyerünk, anyukám! közösséghez és próbáld ki valós idejű online tornáikat a gyerunkanyukam.hu oldalon.

Éva magazin archív

Hogyan küzdjük le a bennünk szunnyadó mártírt? 10 tipp

Ennek a cikknek nem célja, hogy nevetség tárgyává tegye azokat, akik hajlamosak életvitelszerűen belesüppedni az önsajnálatba. Sokkal inkább azt szeretnénk megmutatni, hogy rajtunk múlik, hogyan birkózunk meg az akadályokkal, amelyeket elénk sodor az élet, és az is a mi döntésünk, hogy mártírként vagy jediként harcolunk-e. Részlet az Éva magazinban megjelent cikkből.

Otthon a világban: interjú Szalóki Ági énekesnővel

Harmónia árad belőle: a szavaiból is, a mozdulataiból is. Nem a biztos révbe érés hivalkodása, hanem annak az embernek a bizonyossága, aki tudja, mi a dolga. Szalóki Ági most múlt negyven, és letisztultabb, mint valaha. Részlet az interjúból.

Ha az orvos nem javallja, inkább ne kezdj bele! Íme a gluténmentes diéta 5 fő veszélye

Vannak bizonyos ételfajták, amelyek manapság könnyedén magukra öltik „az egészség glóriáját”, míg másokon csúnya ördögszarvak éktelenkednek. Utóbbiak között szerepel mindenki kedvenc gyűlölt fehérjéje, a glutén.

Megjelent a novemberi Éva, természetesen idén is JOY-Napok kuponfüzettel!

A címlapon Szalóki Ági énekesnő, benne rengeteg olvasmány felnőttkori hiperaktivitásról, az éneklés hatalmáról és még egy csomó mindenről. Ja és azt említettük már, hogy a novemberi Éva JOY-Napok kuponfüzettel kapható, benne 10-70%-os kedvezményre jogosító kuponokkal?

Kezdd el még ma – 5+1 tanács a demencia megelőzésére

A demenciában szenvedők kétharmada nő. Ezért felbecsülhetetlenül fontos, hogy mindannyian figyeljünk a szellemi épségünkre. Kezdjük el a megelőzést már most! Részlet az Éva Egészség különszámból.

Keira Knightley két Disney-mesét is megtiltott lányának: elárulta, miért

Keira Knightley elég szigorú, már ami a gyereknevelést illeti, hiszen 3 éves kislánya két klasszikus Disney-mesét sem nézhet meg. A joy.hu híradása.

Ingyenesen letölthető, nyomtatható táblázat: hány éves korban, milyen gyakran, milyen szűrővizsgálatra menjünk?

Hogyan legyél egészségtudatos állampolgár? Egyszerű: töltsd le ezt a táblázatot, nyomtasd ki, ragaszd ki a faladra és ütemezd be magadnak az egy-két-öt évenként esedékes szűrővizsgálatokat!

„Fontos volt, hogy a szépség, a fájdalom működni tudjon” – interjú Balsai Móni színésznővel

Balsai Mónival, aki mostanában egyre népszerűbb és foglalkoztatottabb színésznő, két bemutatója kapcsán beszélgettünk. A Büszkeség és balítélet a Centrál Színházban látható, az X – A rendszerből törölve című krimi pedig a mozikban, novembertől.

Örökre felejtsd el a fehér lisztet? Avagy teljes kiőrlésű tészta valóban sokkal egészségesebb?

A verseny előtti tésztaparti elengedhetetlen a sikerhez a glikogénraktárak feltöltése miatt, viszont sokan szidják a hagyományos, fehérlisztből készült tésztákat. De mi az igazság? Tényleg egészségesebb a teljes kiőrlésű változat? – teszi fel a kérdést a runnersworld.hu

Sandra Bullock nehéz időszakon van túl: több családtagját elvesztette

Sandra Bullock utoljára az Ocean's 8 miatt jelent meg a kamerák előtt, és azóta teljesen eltűnt. Most elárulta, mi ennek a szomorú oka. A joy.hu híradása.

Egy hónapon keresztül minden nap 5 percig haslaposító gyakorlatokat végeztem – ez lett az eredménye

Micsodaaa? Napi 5 perc tornával négy hét alatt lapos lehet a hasam? Ezt az edzésprogramot nekem találták ki, hát nem? Sajnos az eredmény – mily meglepő – elmaradt a várakozásaimtól, de maga a folyamat annál tanulságosabbnak bizonyult. Most leírom, mi az a 8 dolog, amit leszűrtem le abból, hogy minden nap öt percig plankingeltem és felüléseket csináltam.

10 boros mém, mely minden borbarát szívének kedves

Esős őszi napok tökéletes kiegészítője lehet egy-egy pohár jól kiválasztott vörös- vagy fehérbor. Főként, ha azt a barátaink, szeretteink társaságában fogyasztjuk el. Lássunk hát pár képet, amellyel garantáltan mosolyt csalunk az arcodra a finom kortyok mellé.

Siralmas számok, majdnem annyit foglalkozunk ügyintézéssel, mint a gyerekeinkkel

...és alvásra is alig 7 óra jut átlagosan Magyarországon.

A legsötétebb álmaidban sem hitted volna: ébenfekete ételek

Ha ételek, akkor többnyire nem a fekete szín jut eszünkbe, pedig ma már egyre népszerűbbek ezek a finomságok. Tény, hogy nagyon menő finomságok születnek így!

13 idézet, amely megváltoztatja a gondolkodásodat arról, ahogy az időddel bánsz

A napunk köztudottan 24 órából áll. Hogyan tölthetnénk ebből a 24 órából kicsit kevesebb percet azzal, hogy frusztráltan, izzadtan futunk versenyt az idővel? Hogyan koncentrálhatnánk nyugodtan, kiegyensúlyozottan, tiszta fejjel egyszerre csak egy dologra? Hogyan hozhatnánk ki minél többet egy napból vagy akár csak egy órából? Erről – és még sokminden másról – szólnak ezek az idézetek.

Kövess minket

Most Éva Advent különszámot kapsz az egyéves Éva-előfizetéshez

Csak 4590 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem