Így lopd vissza a sportot az életedbe kisbaba mellett: 10+1 tipp

Így lopd vissza a sportot az életedbe kisbaba mellett: 10+1 tipp
Forrás: Getty Images

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

N

Nincs annál nehezebb, mint egész napodat lefoglaló imádott csecsemőd mellett újra beiktatni a testedzést az életedbe. Hoztunk néhány tippet, amely talán egyszerűbbé teszi az életedet:

1. Építkezz okosan
Természetes szülés után 6 héttel, császármetszés után 8–10 héttel semmi akadálya, hogy mozogni kezdj, amennyiben semmilyen komplikációval nem járt a szülésed és rendben regenerálódsz. Ne légy türelmetlen, sem a 20 extra kiló leadása, sem a félmaraton nem lehet cél az első hetekben. Csak arra koncentrálj, hogy a terhesség és a szülés közben meggyengült kismedencei és törzsizmokat újból megerősítsd. És mondd ki hangosan naponta ezerszer, hogy türelem.

2. Betárazva
Ha nem DVD-t használsz, szánj időt arra, hogy keresel a videó-megosztókon neked tetsző órákat és elmented a linkeket. Ne akkor kezdj keresgélni, amikor kedved és/vagy időd van mozogni.

3. „Szoros emberfogás”
Keress a közeledben olyan edzőtermet, ahol van baba-mama óra. Ha nem akarsz alkalmazkodni, akkor az első hetekben próbáld ki a dinamikus gyaloglást babakocsival. Minden séta végén szánj erre 20 percet: érezd úgy, mintha az utolsó metrót kéne elérned. Csak egy kényelmes edzőcipő kell és egy kirakatüveg, amelyben ellenőrizheted a mozgásodat: ne dőlj a tolókarra, maradjon egyenes a hátad, az alkarod zárjon be nagyjából derékszöget a felkaroddal. Ne totyogj, de ne is nyújtsd túl a lépéseidet, érkezz a sarkadra és gördülj tovább. Akkor a legjobb, ha már kipirultál, de a „tente baba” még simán megy.

4. Mackóban egész nap
Ha kiválasztottad a napot, amikorra otthoni tornát tervezel, öltözz edzőcuccba, így nem ér váratlanul a lehetőség. Elaludt, átjött a nagymama, láthatóan leköti egy pók a sarokban, hajrá, ez lesz a te időd.

5. Nem titkos küldetés
Sokan időzítik alvásidőre a tornát, ami nem rossz, de hosszú távon nem megoldás. Azok a babák, akik úgy ismerik meg az anyjukat, mint aki rendszeresen tornázik, megtanulják, hogy a torna ugyanolyan otthoni teendő, mint a főzés vagy teregetés. Ne bújj el, mert amellett, hogy jó példát mutatsz, a babád azt is megszokja, hogy ilyenkor nem érdemes rád másznia, hiszen akkor csak később fogsz végezni és rá figyelni. Ha elő tudsz venni új vagy régen látott játékokat erre az időre, az esélyeid határozottan jobbak lesznek.

6. Együtt könnyebb
Két kisgyerekes anyuka egy közös kávéra is nehezen talál időpontot, nemhogy sportra, pedig sokkal jobb, ha nem vagy egyedül. Ha lehet játékrandit szervezni, miért ne lehetne sportrandit is? Hívd át vagy menj te, esetleg találkozzatok a parkban és tornázzatok együtt. Nektek és a gyerekeknek is szórakoztató lesz.

7. Nem luxus szeretni, amit csinálsz
Kevés az időd, amit a gyerekek mellett sportra tudsz fordítani? Miért csinálnál hát olyat, ami nem jó neked? Nem beszélve arról, hogy a feladás veszélye sem fenyeget, ha jól választasz. Ne fuss, ha fáj tőle a térded, ne járj olyan edzőtermi órára, ahol nem tudod követni a koreográfiát vagy nem tetszik a zene. Keresd meg azt a mozgásformát, amely az ízlésednek és fizikai állapotodnak is megfelel. Valószínűleg kitartóbb is leszel benne.

8. Szerezz támogatókat
Sokszor értetlenül állnak a „hóbortod” előtt a családtagok és a barátok. Tedd világossá, hogy célod a hátfájásod megszüntetése, a fogyás, esetleg az állóképességed felturbózása, és ez nem múló szeszély, hanem az életed része. Mondd el, miért van szükséged mozgásra és az ő támogatásukra. Ha tudod és érzed, hogy a mozgás jót tesz, ne törődj azokkal, akik szerint egy anya úgy szép, ha kerek formái vannak, azokkal meg végképp ne, akik szerint jó dolgodban nem tudod, mit csinálj és a gyerektől veszed el az időt.

9. Célok és jutalmak
Akkor is érdemes legalább a határidőnaplódba vagy a telefonodba beírni egy vázlatot, ha nem vagy grafomán: hetente hányszor, melyik napon, mennyi mozgást tervezel. Aztán kitűzni egy reális célt, amihez több lépcső (részcél) megmászása után jutsz el. Például ilyesmit: idén szeptemberben el fogok indulni életem első 5 kilométeres futóversenyén. Mi kell hozzá? Először két hónapig hetente kétszer törzsizom-erősítő edzéseket fogok csinálni. Ha ezzel végeztem, az lesz a jutalmam, hogy elmegyek egy masszázsra. A következő két hónapban az edzéstervem szerint el fogok jutni 3 kilométer folyamatos lefutásáig. Na, itt már megvehetem azt a gyönyörű futócipőt, amire hónapok óta vágytam, de játszótérre ciki lett volna hordani. A nagy nap után jöhet a főnyeremény, kinek-kinek ízlése szerint.

10. Kell? Nem kell? A te döntésed!
A legnehezebb dolog az őszinteség. És itt most nem a másokkal szembeni őszinteségre gondolok. Ha friss anya vagy, tarts önvizsgálatot: tényleg nem fér bele a mozgás az életedbe, vagy inkább arról van szó, hogy nálad is felütötte a fejét az anyákat tizedelő vírus: a kifogások keresése? 20–30 perc mozgásra akár naponta is lehet időt szakítani. Gondolj csak bele, ha nem ezt a cikket olvasod, már kész is lennél a mai napra tervezett torna felével. Szóval ha mindennap kiderül, hogy fáradt vagy, rossz az idő, keveset aludtál, főzni kell vagy teregetni, akkor felmerül a gyanú, hogy csak elodázni próbálod a feladatot. Ezzel sincs baj, sőt, rengeteg frusztrációtól megmenekülsz, ha beismered: még nem jött el a mozgás ideje, nem vagy rá kész, alulmotivált vagy. Ha viszont sikerül átlendülnöd azon a ponton, amikor nagyot röhögve rájössz, hogy csak a lustaság tart vissza, vadonatúj fejezetet kezdhetsz.

+1 tipp:
Ha olyan mozgást keresel, amelyhez nem kell bébiszitter, nagymama, trendi edzőcucc, közös öltözés, tömegközlekedés és a többi extra, csatlakozz a Gyerünk, anyukám! közösséghez és próbáld ki valós idejű online tornáikat a gyerunkanyukam.hu oldalon.

Éva magazin archív

Kis lakások, nagy ötletek: 7 tipp az élhetőbb szűk terek berendezéséhez

Rengetegen élünk olyan aprócska otthonokban, amikben szinte mi is alig férünk el, nemhogy a holmijaink. Nem, most nem arra biztatnálak, hogy mielőbb szabadulj meg felesleges cuccaidtól, inkább tippeket adnék, hogy jobban kihasználhasd a kis helyiségeket.

Hízás hasra, fenékre, combra: az, hogy hova szaladnak fel rád a plusz kilók, az egészségedről is árulkodik

Neked melyik testrészed a legproblémásabb, ha a hízásról van szó? Nem mindegy, hogy a hasadra vagy a combodra rakódnak a fölös kilók, ez ugyanis sokat elárulhat az egészségi állapotodról. A Runner's World cikkéből kiderül, mit jelent az, hogy hova hízol.

2019-ben még biztosan nem lesz rövidebb a nyári szünet

A nyári szünet és az összes többi fontos dátum nagyjából ugyanakkor lesz, mint a most lezárult tanévben, derül ki a Magyar Közlöny most kijött rendeletéből. Az összes fontos dátumot beírtuk az Éva Naptárba a 2018/2019-es tanévről, nézd meg és mentsd el magadnak őket te is!

Napi horoszkóp június 16.: a Mérlegek ismeretlen dologban próbálhatják ki magukat, a Skorpiók számára nagy lehetőség adódik

Hétvégén se feledkezz meg a horoszkópodról, mert a csillagok izgalmas üzeneteket tartogatnak!

5 film apák napjára – amiknek bőven van mondanivalójuk

Az apák napja egy szuper alkalom arra, hogy olyan filmeket nézzetek meg együtt, amelyek a férfiakról, édes- vagy akár mostohaapákról szólnak, ezzel köszöntve a gondoskodó családfőket.

Volt ifjúság, és volt szerelem – kamaszrománcok egy tanár szemszögéből

„Csak egy tinilány és egy tinisrác hiszi naivan, hogy ilyen az élet, a Neoton is megmondta. Hát akkor hadd higgyék még egy darabig.” Avagy miken nem morfondírozik egy tanárnő a koranyári lyukasórában?

12 szupervicces és/vagy elgondolkodtató idézet apák napjára

Az apák napja fontos ünnep, és éppen ezért eléggé lájkoljuk, hogy egyre több helyen emlékeznek meg az apukákról nálunk is. Általában június harmadik hétvégéjén.

Napi horoszkóp június 15.: a Szüzek új kihíváson törik a fejük, a Halaknak kellemes meglepetésben lehet részük

A hét utolsó munkanapján se feledkezz meg a horoszkópodról, mert ismét fontos üzeneteket küldtek a csillagok!

Csomagolási tippek utazáshoz, hogy stresszmentesen induljon a vakáció

Utazni mindenki szeret, csomagolni azonban már kevésbé. Vannak, akik azon stresszelnek, hogy vajon mit hagynak otthon, mások magasról tojnak az egészre, megint mások jó előre végiggondolják, miket kell bepakolniuk. Ettől persze utóbbiak sem szeretik jobban csomagolást, de legalább hamar túlesnek rajta!

Tábor-kisokos – 6 alapkérdés, hogy biztosan jól érezze magát a gyerek

Hogyan lehet elosztani 4 hét szabadságot per szülő 10–12 hét vakációra per gyerek adott összegből, beleszámolva a táborozást, illetve a közösen eltöltött nyaralást úgy, hogy szemünk fénye biztonságban, tartalmasan tölthesse a vakációját? A variációs matek minden szülő kedvenc elfoglaltsága késő tavasszal és nyár elején. (Egyszülős és patchwork családoknak haladó szintet kell megugrani.)

7 tipp, amivel feldobhatod az unalmas salátákat

Észrevetted már, hogy ha salátát rendelsz egy étteremben, az valahogy mindig finomabb, mint amit te dobsz össze otthon? Valószínűleg emiatt is esznek sokkal kevesebben salátát, mint amennyit kellene.

Napi horoszkóp június 14.: a Bikák a céljaikért küzdenek, a Nyilasok új impulzusokat keresnek

Ma is érdemes elolvasnod a napi horoszkópodat, mert fontos üzeneteket kaphatsz!

Bocuse d'or 2018: íme a legsokatmondóbb képek a szakácsversenyről

A magyar csapat Pohner Ádám vezetésével a nyolcadik helyen végzett, ezzel bejutott a Bocuse d'or 2019-ben esedékes lyoni világdöntőjébe. Az európai döntőt Norvégia nyerte. Nézegessetek fotókat a világ talán legrangosabb gasztroeseményéről!

Egészséges alapanyagok, amik csökkentik az izzadtságszagot

Nyáron szinte lehetetlen kivédeni az izzadást, pláne a betondzsungelben. Azonban a kellemetlen szagokat elkerülheted, ha a következő alapanyagok közül választasz! Ezek a természetes hozzávalók tisztítják, sőt még dezodorálhatják is a szervezetünket.

Az ok, amiért a tojássárgája néha sötétebb színű, máskor pedig világossárga

Észrevetted már, hogy a tojássárgája néha világos sárga, máskor pedig sötétebb narancsos színe van? Nem azon múlik, hogy a tojások ugyanarról a helyről érkeztek-e; hanem valami egészen mástól függ!

Napi horoszkóp június 13.: az Ikreknek váratlan helyzetben kell döntést hozniuk, az Oroszlánok nagy lépésre szánják rá magukat

Ma se feledkezz meg a horoszkópodról, mert ismét izgalmas üzeneteket küldtek a csillagok!

Milyen típusú salátához milyen bor illik?

Most, hogy lassan kedvünkre válogathatunk a piacon vagy a kiskertben a friss, zsenge zöldségek között, érdemes gyakrabban „salátázni”, hiszen a variációk száma végtelen. A zöldségeket feldobhatjuk tojással, rizzsel, tésztával, halakkal, sajtokkal, de akár grillezett húsokkal, sonkával vagy kolbásszal is, szóval készíthetünk belőle egy akár főételként fogyasztható fogást is. Nem minden saláta könnyed és laza tehát, főleg, ha a salátaöntet is nehezebb fajsúlyú. Így a borválasztás során mindenképpen vegyük figyelembe annak összetevőit is. Nézzük, milyen salátához milyen bor illik!

7 tipp, hogy felkészülten menj az utcára muslincainvázióban

Manapság a rovarok éppúgy váltják egymást, mint a legújabb trendek. Míg egy ideig a poloskák tartották lázban az embereket, majd nemrég a hazánkba költözött új szúnyogfajok, a napokban már kisebb testű, ámbár ártalmatlan barátaik, a muslincák üzentek hadat nekünk!

Kövess minket

Most fél éves Éva előfizetéshez, fél éves InStyle előfizetést kapsz ajándékba!

Csak 2995 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem