Ősszel sem nehéz!

Borítókép: Ősszel sem nehéz!
Az újrahasznosítás, szelektív hulladékgyűjtés témával folytatódik a Médiaunió Nem nehéz…! című kampánya

Nem nehéz…!, erről szól a Médiaunió idei kampánya, amelynek témája a környezetvédelem, a tudatos fogyasztás, és a hulladék újrahasznosítása.
Az idén áprilisban útjára indult kampány, célja, hogy egyszerű, a mindennapi élet során könnyen alkalmazható környezetvédelmi tippekkel, tanácsokkal lássa el az embereket és, hogy lehozza a tudatos fogyasztás gondolatát a „fellegekből a földre”, és bebizonyítsa az embereknek, hogy nem nehéz környezettudatosan élni. A kampány első fele szeptemberben ér végét, ennek témája a tudatos fogyasztás, a környezetvédelem volt.



A kampány tavaszi szakaszában a hulladék keletkezésének megelőzése volt a középpontban, és ezzel kapcsolatban adott a kampány tippeket kommunikációs üzeneteiben is. A különböző tömegmédiumokban futó reklámok olyan egyszerű lépésekre hívták fel a figyelmet, mint hogy húzzuk ki a töltőt a falból, vigyünk magunkkal bevásárlótáskát és ne vásároljunk felesleges dolgokat. Szó esett emellett a PET palackok elleni küzdelemről, a tudatos vízfogyasztásról, a papírhulladékról, a feleslegesen keletkező élelmiszerhulladékról, a tudatos vásárlásról és arról is, hogy a nyári nagy melegben is maradjunk környezettudatosak.
A kampányhoz több közismert ember is csatlakozott és emelte fel hangját a környezetvédelem érdekében. A velük készült rövid videókban a hírességek tanácsokkal látnak el minket azzal kapcsolatban, hogyan tudunk odafigyelni a környezetünkre. Till Attila hisz abban, hogy a maga környezetében mindenki tud tenni a Földért, csak egy kis odafigyelés kell hozzá. Vadon Jani a vámpírenergia káros hatásaira hívta fel a figyelmet, míg Lola amellett állt ki, hogy figyeljünk oda a nyaralás alatti is a környezettudatos viselkedésre. Geszti Péter azért tartja fontosnak, hogy odafigyeljünk a mindennapi tevékenységünk során a környezetvédelemre, mert szeretné, ha az unokái is élhető Földön tudnának majd élni. Madaras Norbert, kétszeres olimpiai és világbajnok vízilabdázó pedig arról mesélt, hogy egyszer 200 napig nem vásárolt magának semmi felesleges holmit.

Az idei SZIGET fesztiválon is megjelent a Nem nehéz kampány. Maga a SZIGET is hangsúlyosan kezelte a témát, egyik mottója a SZIGET is recycling volt, a Nem nehéz…! kampány keretében pedig Nagy Ákos, súlyemelő világbajnok emelte feje fölé a vállalkozókedvű fesztiválozókat. Ezzel ők is elmondhatták magukról, hogy „A környezetvédelem nem nehéz, és én sem vagyok az”.
A kampány őszi szakaszának témája az, hogy mit tudunk kezdeni a már meglévő hulladékkal: az újrahasznosítás, újra felhasználás, szelektív hulladékgyűjtés kerülnek a középpontba. A Nem nehéz…! kampány őszi szakaszához a Fővárosi Közterület Fenntartó Zrt. is csatlakozott, a tervek szerint több közös figyelemfelkeltő aktivitás is várható. Az új reklámfilmek október elejétől láthatóak majd a különböző felületeken. A kampány második felében az is a fő cél, hogy hasznos, könnyen alkalmazható tippekkel lássák el az embereket. Ezeket az érdeklődők a kampány Nem nehéz című Facebook oldalán tudnak elérni.
A Médiaunió Alapítvány 2008-ban azért jött létre, hogy évről évre nyilvánosságot biztosítson valamely fontos társadalmi ügynek. A Médiaunió legfőbb célja olyan közérdekű, társadalmi célú reklámkampányok szervezése és elhelyezése a médiában, illetve reklámhordozó-eszközökön, melyek érzékelhető és mérhető változást érnek el a magyar társadalomban. A kampányok elsősorban a közgondolkodás megváltoztatását célozzák. A Médiaunió Alapítvány éves kampányai sem gazdasági, sem politikai érdekeket nem szolgálnak.
Nem nehéz...! kampány kreatív munkálatainak kidolgozását a Café Communications ügynökség vállalta (a reklámfilmek rendezője Salamon András, az operatőr Szabó Gábor), közreműködött a Post Edison és a Sparks, médiatervező partner az AdSol Média. A pr-feladatokat az Emerald PR intézi. Minden ügynökség pro-bono dolgozik a Médiauniónak. A kampány támogatója a Siemens.