6,6 milllió forintot gyűjtött az UNICEF-nek Mihalik Enikő gardróbvására

Borítókép: 6,6 milllió forintot gyűjtött az UNICEF-nek Mihalik Enikő gardróbvására
Két nap alatt 6,6 millió forint bevételt hozott a Mihalik x UNICEF Pop-Up Store, az összeg teljes egészében a szervezet legnehezebb sorsú gyerekeket segítő munkáját támogatja. A nemzetközi szupermodell több hónapon keresztül gyűjtötte saját, barátai és kollégái gardróbjából a ruhákat és kiegészítőket New Yorktól Budapestig, majd felkérésére hazai ismert emberek, tervezők, stylistok és divatmárkák is csatlakoztak a kezdeményezéshez.

Összesen mintegy 150 helyről érkeztek felajánlások a jótékonysági gardróbvásárra, amely a vártnál is nagyobb sikert hozott. A regisztráció pillanatok alatt megtelt, több száz érdeklődő fordult meg a H&M belvárosi exkluzív bemutatóteremben és vásárolt a divattermékekből.

"Leírhatatlan, amit most érzek, csupa mosolygós arcot láttam az üzletben, a jótékonyság és a divat ünnepe volt ez, megtérült a sok befektetett munka. Pont most ünnepeltem a születésnapom, ennél szebb ajándékot elképzelni sem tudok" - mondta Mihalik Enikő, aki tavaly ősszel vált az UNICEF Magyarország Bajnokává és kezdte el támogatni a szervezet munkáját.

"Az UNICEF szerteágazó, gyerekekért végzett munkájából a lánygyerekek ügye áll a legközelebb a szívemhez. Tudom, hogy szerencsés vagyok, amiért békében, szeretetben nőhettem fel egy magyar kisvárosban és utam során mindig érezhettem a családom támogatását. A világon rengeteg lány él, akiknek nincs ilyen szerencséjük és már attól is óriási hátránnyal indulnak az életben, hogy egyáltalán nőnek születtek. Köszönöm minden felajánlónak és vásárlónak, hogy egy igazán jó ügy és egy inspiráló szervezet mellé álltak. Szeretném, ha ezzel a kapcsolatunk nem szakadna meg és minél többen döntenének úgy, hogy hosszabb távra is csatlakoznak hozzánk azáltal, hogy havonta kis összeggel, pár ezer forinttal támogatják az UNICEF Magyarországot. A kis értékű, rendszeres adományok képesek az igazi változások előidézésére" - tette hozzá Mihalik Enikő.

A világszervezet adatai szerint napi 40 ezer lányt adnak férjhez idősebb férfiakhoz 18 éves koruk betöltése előtt, hetente 7000 kamaszlány fertőződik meg HIV-vírussal, a Földön élő analfabéták kétharmada nő. Az UNICEF megelőző programjainak segítségével már 25 millió gyerek menekült meg a kényszerített házasságtól. A szervezet elkötelezett a nők oktatása mellett és már eddig is óriási előrelépésekben játszott kulcsszerepet ezen a területen. Mára a világ országainak kétharmadában egyenlő arányban részesülnek középfokú oktatásban a fiú és lányok – de 98 millió lánygyerek számára ez még mindig elérhetetlen.

"Enikő szenvedélyesen és fáradhatatlanul szervezte a gardróbvásárt, ruhákat válogatott, címkézett, árazott, vasalt, polcokat rendezett - akár éjszakába nyúlóan is. A világban szerzett hírnevét és a szűkös idejét arra használta fel, hogy a legnehezebb sorsú gyerekeknek segítsen. Példaértékű, amit és ahogy tett az elesett gyerekekért." – mondta Rubin Kata, az UNICEF Magyarország kommunikációs igazgatója.

„Mihalik Enikő kezdeményezéséhez bárki csatlakozhat saját gardróbvásár szervezésével az UNICEF követes adománygyűjtő platformján, a teistehetsz.unicef.hu oldalon, hogy a befolyt összeggel, a szupermodellhez hasonlóan, az UNICEF gyerekeket segítő munkáját támogassa” – teszi hozzá Modla Zsuzsanna, a Bajnok program vezetője.

A Mihalik x UNICEF Pop-Up Store-nak a H&M adott helyet, az eseményt Madarász Zsuzsi - Green Wedding szervezte.