5 dolog, amit nem tudtál az omega-3 zsírsavakról

5 dolog, amit nem tudtál az omega-3 zsírsavakról
Forrás: pexels.com

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

H

Ha egészségesen szeretnénk élni és meg akarjuk előzni a kardiovaszkuláris megbetegedéseket, fontos, hogy fogyasszuk. Ez mindenkiben rögzült az elmúlt években, de mit lehet még tudni az omega-3 zsírsavakról?

Ha tudatos táplálkozásra, egészségmegőrzésre gondolunk, a zsírok csoportját egyből ördögtől valónak kiáltjuk ki és próbáljuk nagy ívben elkerülni őket. Tudnunk kell azonban, hogy vannak rossz zsírok (transzzsírsavak és telített zsírok), amiket valóban kihagyni az ételeinkből, ugyanakkor vannak élelmiszerek, amik jó (egyszeresen vagy többszörösen telítetlen) zsírokat tartalmaznak, utóbbira pedig kifejezetten nagy szükségünk van, hiszen rengeteg vitamint tartalmaznak és komoly energiaforrást jelentenek.

Ebbe a kategóriába tartoznak az omega-3 zsírsavak. Ismerjük meg jobban őket!

Kardinálisan fontos, mégsem tudjuk előállítani

Az esszenciális zsírsavak csoportjába tartozva olyan anyagnak számít, amire a szervezetnek feltétlenül szüksége van az egészséges működéshez, ennek ellenére magától nem képes előállítani, csak táplálék vagy étrend kiegészítő formájában tudjuk bevinni.

Nagy mennyiségben tartalmazza a mangalicazsír

Ha omega-3 zsírsavakról van szó, mindenkinek a halételek jutnak eszébe először. Tény, hogy a hideg vízi halak nagy mennyiségben tartalmazzák, mégsem kell lazacot lazaccal fogyasztanunk. Számos növényben: például diófélék, chia mag, brokkoli is megtalálhatóak, meglepő lehet viszont, hogy a hazánkban őshonos mangalica zsírjában is nagy arányban fordulnak elő. A debreceni egyetemen végzett kutatások szerint a mangalica zsírjában található omega-3 szintje 2-3-szor magasabb, mint egyes halfajták esetén!

Fiatalítja a bőrt

Szinte nincs olyan nő, aki ennek hallatán ne kapná fel a fejét érdeklődve. Az omega-3 növeli a bőrsejtek vízmegtartó képességét, amitől puhább és rugalmasabb lesz az összhatás – hidratált, ráncmentes bőrrel pedig éveket letagadhatunk. Az omega-3 zsírsavakban lévő EPA ezen kívül blokkolja a napsugárzás során a káros enzimek termelődését is, ami még egészségesebb kinézetet kölcsönöz a bőrnek.

Segít a fogyásban

Az omega-3-ban gazdag ételek tovább tartják fent a teltség érzetet, így csökkentik az étvágyunkat. Emellett az anyagcserénket is alaposan bepörgeti, több kalória elégetését teszi lehetővé, amivel testünk zsír-izom aránya is sokkal optimálisabb lehet.

Könnyebb lesz tőle a PMS

Mindannyian máshogy reagálunk a menstruáció előtti időszakra, vannak akiknél hangulatingadozás, falási rohamok, általános levertség vagy puffadás formájában jelentkezik a probléma. Az omega-3 a depressziós tünetek, szorongás és a teltségérzet enyhítésében is szerepet játszik.

Tématámogatás. Készült az Agrármarketing Centrum és az Agrárminisztérium támogatásával.

Az Afrikai Sertés Pestis fertőzésnek (ASP) nincs az emberi szervezetre ártalmas hatása. További részleteket itt találsz.

Tovább olvasok
Az anális szex tíz alapszabálya szexológus szakértőink szerint

A szex tanulás, és egyáltalán nem szégyellnivaló dolog megismerni a saját vágyainkat és képességeinket. Aki az análszexet (is) választja, szíve joga. Ez a te döntésed és a partneredé – itt van tízes listánk, amelyet többéves praxisunk alatt állítottunk össze az análszex legfőbb szabályairól. Használjátok egészséggel:

Mit jelent, ha beszélsz álmodban (pláne, ha káromkodsz)?

100-ból 67 emberrel előfordul életében, hogy beszél álmában. a szakemberek szerint ilyenkor leggyakrabban káromkodunk, és a „nem” szót használjuk.

Kövess minket

A negyed éves Éva előfizetésed mellé most fél évig az APA magazin 3 lapszámát is megkapod

Csak 2970 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem