Tipp egész napos kiránduláshoz: Ördög-árok a Bakonyban

Borítókép: Tipp egész napos kiránduláshoz: Ördög-árok a Bakonyban Forrás: europress
A gyalogtúrához érdemes olyan útvonalat választanunk, amelyben mindenki megtalálja a maga örömét. A tervezéshez adunk néhány ötletet: ezek szállással akár egy hosszú hétvégére is bővíthetők.

Ez a cikk egy korábbi Éva Utazóban jelent meg.

Útvonal: Bakonyoszlop apiros+ jelzésen az Ördög-kapuig és vissza; 10 km

Különleges élményben lesz részük azoknak, akik a Bakony rengetegét választják kirándulásuk helyszínéül. Bakonyoszlop templománál balra fordulunk, és a temető mellett találunk alkalmas parkolóhelyet. A kőből készült fatornyos templom kriptájában az Esterházy család tagjai nyugszanak, volt kastélyuk most gyermekotthon. Az itteni tiszta levegő nagy kedvet csinál az erdőjárásra, úgyhogy a megművelt földek szomszédságában az erdő felé vesszük az irányt.

Útközben jobbra a cseszneki várat láthatjuk a távolban, és ha alkalmas időpontban járunk arra, az út menti szúrós tövisű csipkebokrok fanyar termését is kóstolhatjuk. A bal oldalon avillanypásztor drótjai mögött szabadon kószáló lovakban gyönyörködhetünk. Ha elértük az erdősávot, keskeny ösvényen haladunk, majd egy szélesebben lejutunk a dombról az Ördög-árokhoz.

A patak medrének kövein egyensúlyozva jutunk át a túlpartra (attól függően, hogy az előző napokban mennyi eső esett), ahol jobbra fordulva folytatjuk a túrát. A természet erői által formált szurdokban többször is át kell kelnünk patakokon. A hegyoldal szikláiban sok kisebb-nagyobb barlang, hasadék bújik meg. A bal oldalon ösvények nyílnak az erdőbe, ha ezeken felkapaszkodunk, akkor a sziklák fölé kerülhetünk, vagy az óriás kövek alján húzódó ösvényen haladhatunk. Mindegyik veszélyesebb vállalkozás a lenti útnál, tehát sportos felnőtteknek való mulatság. A patak melletti keskeny ösvényen haladva, ameder kövein lépkedve többször átkelünk a másik parton folytatódó csapásra. A ránk magasodó sziklák és hegyoldal között meghagyott résen láthatjuk az égboltot.

Lassan elérjük kirándulásunk célállomását, az Ördög-gátat. A szűk szoros alján, falai között egy fentről leszakadt, hatalmas sziklatömb hever beszorulva. Két méter széles nyílást hagy az Ördög-kapun át, ahol csapadékos idő után keskeny vízesés táplálja az aprócska tavat. A csörgedező, sok eső után sebesebben folyó patak innen folytatja útját. A vízesés mellett beépített fellépő rudak és a kapaszkodást biztosító acélsodrony segítségével felhághatunk a gátra, és átpillanthatunk a túloldalra. Kényelmesebb megoldást jelent a kapu szomszédságában kialakított földlépcsőkön feljutni. Haladhatnánk tovább abba az irányba, de mi most visszafordulunk, elindulunk Bakonyoszlopra. Gyaloglásunk alatt hű társunk lesz a természet szépsége és csendje.
bakonyitura.hu

Még több szuper egész napos kirándulóútvonalért kattints ide!