8 dolog, amit mindenképp tegyél meg magadért munka után

8 dolog, amit mindenképp tegyél meg magadért munka után
Forrás: europress

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

O

Otthon is a munka jár a fejedben? Nem tudsz lazítani? Ismerjük az érzést, de azt is tudjuk hogyan szabadulj meg tőle! 8 tipp, hogy el tudd engedni magad egy húzós nap után.

Az, hogy egy hosszú munkanap után ki tudj kapcsolni, magaddal és az otthoni dolgaiddal foglalkozhass és egyáltalán ne agyalj a következő napi teendőkön, egyáltalán nem olyan egyszerű a gyakorlatban, mint ahogy elsőre annak tűnik. Hiszen a berögződéseinknek köszönhetően akaratlanul is rápillantunk a mobilunkra, elolvassuk a későn befutott e-maileket, és ahelyett, hogy az otthoni dolgokra koncentrálnánk, azon kapjuk magunkat, hogy fejben már a másnapi értekezlet prezentációját kattintgatjuk. Meg kell tanulnunk úrrá lenni a munka utáni önmagunkon és fokozatosan elérni, hogy minél kevesebb legyen a teher rajtunk, mire belépünk az állítólagos béke szigetére, az otthonunkba. Hoztunk néhány tippet, ami segít ráhangolódni a munka utáni életedre!


1. Készíts összegzést, tegyél rendet a fejedben!

Állj fel úgy az asztalodtól, hogy gondolatban összegzést tartasz! Szedd össze, hogy mik azok, amikkel sikerült aznap végezni és melyek maradnak másnapra! Ha segít, írj gyorsan egy post-itot a másnapi teendőkről, és nyomd oda a kikapcsolt számítógépedre. Ezzel megerősítést nyert, hogy a listán szereplő elemek megvárnak holnapig. Fontos, hogy addig rendezd a gondolataidat, amíg a munkahelyed vesz körül, amint elindulsz haza, válts át a magánéleti témákra! Ha tudatosan figyelsz erre, hamarosan megszűnik a csapongás, szétszórtság és a fejben hazavitt munka.


2. „Last minute” értekezés.

Ha napközben nem jutott időd egy-egy e-mail megválaszolására, vagy épp akkor sétál el a kollegád az ajtód előtt, akit egész nap nem értél utol, inkább szánj még rá pár plusz percet, hogy elintézd a dolgot a munkaidő végén! Néhány perccel tovább maradni nem bűn, viszont nem fogod utána úgy érezni, hogy tornyosulnak az elintézetlen feladataid. Ezekkel a kilépő egyeztetésekkel elérheted, hogy nem kell már a telefont nyomkodnod hazafelé a metrón, hacsak nem a kedvenc zenéid kikeresése miatt.


3. Élvezd az étkezést!

Ha a nap többi részében nem is teheted meg, hogy hosszabb ideig étkezz, legalább hazaérve add meg a módját! Olyat fogyassz, ami nem terheli meg a gyomrod estére, de igazán jól esik és egészséges. A napi rohanásban sokszor mindenfélét összeeszünk, ami csak a szembe jön velünk, csak hogy mérsékeljük az éhségünket és/vagy levezessük a feszültséget. Kezdd azzal ennek felszámolását, hogy legalább otthon figyelsz az étkezésre és gondosan megválogatod, hogy mi a jó a szervezetednek!


4. Mozgasd át magad!

Mindegy, hogy otthon tornázol-e a tv előtt, lemész az edzőterembe, vagy futsz néhány kört egy futópályán. Lényeg, hogy add meg a lehetőséget a testednek, hogy le tudja vezetni az egész nap felgyülemlett feszültséget! Az egész napos ülés után érezni fogod, hogy minden egyes testrészed hálás lesz az átmozgatásért.


5. Hallgass zenét, lazulj!

Ugye mondanunk sem kell, hogy a zene valódi orvosság és felfrissülés a szellemnek? Válassz a hangulatodnak megfelelő stílust, bömböltesd hazafelé az autóban (de figyelj a forgalomra), dugd be a füled a villamoson és enged del magad, vagy énekelj a konyhában főzés közben! Édes mindegy hogyan csinálod, a lényeg, hogy zenéld ki magadból a gondokat!

Olvasd el ezt is!


6. Tedd magad offline módba!

Persze nem minden nap fogod úgysem megcsinálni, de válassz ki egy-két napot, amikor mindent kikapcsolsz magad körül! Ne kattanj rá a netre, a telefonodat tedd repülő módba, a tv távirányítót jó messzire és ne fogadj be semmilyen kívülről jövő információt! Elég inputot kapott az agyad a nap korábbi részeiben, most igazán megengedheted magadnak, hogy szüneteltesd a beáramlást. Másnap reggel úgyis kezdődik minden előről, így legalább adsz magadnak egy kis időt a felfrissülésre!


7. Gondolj valami jóra!

Mielőtt álomra hajtanád a fejed, gondold végig melyek voltak a jó dolgok, amik aznap történtek! Egy apró szívesség, egy jó nevetés, a gyermeked sikerélménye – zárd egy ilyen pozitív képpel a napot! Jól fog esni a lelkednek a kellemes emlék, és sokkal boldogabban merülhetsz álomba.


8. Zárj egy jókora, értékes alvással!

Teremtsd meg a megfelelő körülményeket a pihenéshez! Vagyis ne a kanapén aludj el farmerban, távirányítóval a kezedben, hanem tegyél róla, hogy az alvás tényleg pihentető legyen! Tudd, hogy ténylegesen mennyi alvásra van szükséged (kb. 8 óra), és ennek megfelelően indulj neki este! Szerencsére már feltalálták az időzítőt a tv szolgáltatásokhoz, így rögzítheted a kedvenc sorozatodat, ami éjjel kezdődik, és nem kell fennmaradnod ahhoz sem! Aludj a testfelépítésednek, súlyodnak megfelelő matracon, friss ágyneműben és lehetőleg sötétben! Lehetőleg minél kevesebb elektromos kütyü legyen a hálódban, és a telefon se a párnád alatt lapuljon egész éjjel!

Ezeket betartva képes leszel elkülöníteni a magadra szánt időt a munkádtól és minden nap úgy érezheted, hogy újult energiával vágsz neki a kihívásoknak. Kezdhetjük?

A II. Erzsébetet játszó színésznő először szólalt meg az ügyben, hogy Fülöp herceg megformálója sokkal több gázsit kapott nála

Az utolsó dolog, amire Claire Foy vágyott, az volt, hogy a The Crown-ban nyújtott alakítása a nők és férfiak közti bérszakadék emblematikus példája legyen; mégis ez történt.

Hivatalos bejelentés: kisbabát vár Meghan hercegné

A királyi család az Instagramon jelentette be, hogy Meghan hercegné és Harry herceg hamarosan szülők lesznek! A joy.hu híradása.

Napi horoszkóp október 14.: a Nyilasok romantikázhatnak, a Bakok beilleszkedhetnek egy új társaságba

A hét utolsó napján is érdemes néhány percet szánnod a horoszkópodra, hisz a csillagok ismét üzentek!

Lencsevégen az ősz: 9 közeli úticél kirándulóknak, ahol különleges fotókat lehet készíteni

Az ősz a színek igazi mestere. Érdemes kimozdulni a szabadba a fényképezőgéppel együtt. Egy kattintással megörökíthetjük a természet szépségét, a kirándulások kedves pillanatait. Megtalálásukhoz ajánljuk a következő helyszíneket.

Az Éva Egészség különszám ezúttal a lelki épségünkre koncentrál

Őszi Egészség különszámunkban a lelki egészség kapta a legnagyobb szerepet. Alaposan körüljártuk, mi minden járulhat hozzá ahhoz, hogy kiegyensúlyozottak, nyugodtak, kisimultabbak legyünk.

4 szokatlan dolog, amit még csinálhatsz kovászos tésztával

Néhány éve reneszánszát éli a kovászos sütés, itthon is sorra nyílnak az ilyen módszerrel dolgozó pékségek. Az Éva Egészség különszámban találtok néhány kovászos tésztával készülő receptet. Haladóknak pedig itt egy kis szószedet szokatlan eljárásokból és receptekből, amelyek kovászos tésztával készülnek.

Így idd a kávéd a fogorvos szerint, hogy ne sárguljanak a fogaid

A kávé az egyik legjobb barátunk, miközben az egyik legnagyobb ellensége a fogainknak. Ha te is imádod a kávét és naponta többször is legurítasz belőle egy csészével, nem árt megfogadnod a következő tanácsokat, amelyeket fogorvosok ajánlanak kávéfogyasztóknak!

Napi horoszkóp október 12.: a Kosok számára új szerelem helyeződik kilátásba, a Bikák számára fontos mások elismerése

A hét utolsó munkanapján is érdemes néhány percet szánnod a horoszkópodra, hisz a csillagok fontos üzeneteket küldtek!

Kiderült a tudományos oka, miért van gyakrabban migrénje a nőknek

Bár a férfiak nagyon tudnak szenvedi egy-egy náthától is, fogadjunk, hogy migrén miatt panaszkodni te sem gyakran hallod őket.

Napi horoszkóp október 11.: a Bikák a tökéletes eredményért dolgoznak, a Szüzek őszintén vállalják a véleményüket

Ma se feledkezz meg a horoszkópodról, mert a csillagok izgalmas üzeneteket küldtek!

3 egyszerű módszer, hogy a méregtelenítés ne ördögűzés legyen

A gyorsételeknek, növényvédőszereknek, nehézfémeknek és egyéb a szervezetünkre káros anyagoknak és vírusoknak hála, nem árt időközönként méregtelenítenünk. Míg egyesek kúraszerűen teszik mindezt, mások szaunába járnak, addig mi mutatunk pár kevésbé idő és energiaigényes módszert erre.

Ezt eszik a gyerekek a világ körül – ínyenc iskolai ebéd 9 országban

Régóta vita lengi körül az Egyesült Államok általános iskolai étkeztetését, ezért a Sweetgreen úgy döntött, összegyűjt egy fotósorozatot a blogján a világ különböző országaiban található iskolák ebédmenüiről.

14 jel, amit csak a borozás másnapján érthetünk meg

"Csak még egy utolsó pohár bort!" Ki ne ismerne magára időről-időre ebben a mondatban? Szülinapi bulik, családi vacsorák, lányos esték rendre elhangzó kedvenc szövege sokunkat taszított már a szokásosnál fájdalmasabb másnapba. Lássuk hát, ki melyik jelenetben talál magára!

Gondolj néha magadra! 5 dolog, amire igenis költened kell

Az ‘énidő’ eszménye már egyre nagyobb elismerésnek örvend. Kezd beépülni az emberek gondolkodásába, hogy nem szabad a lista végére száműznünk magunkat és nincs azzal semmi baj, ha saját érdekeinket (egészséges szinten) tudatosan szem előtt tartjuk.

Attenborough szerint véget kell vetni a populáció növekedésének – ha meg akarjuk menteni a bolygót

Egy friss tanulmány szerint nagyobb a baj, mint azt a tudósok korábban gondolták: mindössze 10 év van hátra a klímakatasztrófáig. Ha következő évtizedben nem változtatunk a dolgokon, visszafordíthatatlan lesz a globális felmelegedés. Attenborough a BBC-nek mesélt a témában.

Láthatásos cicából legjobb barát – egy különleges történet a macska–ember barátságról

A macska nemcsak többmilliós látogatottságot generáló videó vagy netes mém, nemcsak társhelyettesítő túlélőpakk a magányhoz, hanem – közhely – öntörvényű, autonóm partner, akivel több értelme van az életünknek. Saját cicás történet következik.

Napi horoszkóp október 9.: a Rákokra mindenben számíthatnak a barátaik, a Mérlegek felelősségteljes megbízást kapnak

Ma is érdemes néhány percet szánnod a horoszkópodra, hisz a csillagok ismét üzentek!

Kövess minket

Fizess elő fél évre az Éva magazinra, és féléves InStyle előfizetést kapsz ajándékba! 5+5 lapszám most 7950 forint helyett csak 3475 forint!

Csak 3475 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem