Rossz gyerek vagy öntörvényű? Leckék hétköznapi toleranciából
Mi a tolerancia? Keresem magamban, keresem a gyerekeimben, keresem a környezetünkben. A cikket teljes egészében a január–februári Éva magazinban olvashatod.
Dávid, a legkisebb fiam öntörvényű. Nem szeretem ezt a szót,de kiegyezem vele. Mert éppenséggel lehetett volna belőlerossz gyerek is,
de olyan tanítónői vannak, akik nem akasztjákezt a címkét arra, aki
- németórán fel-alá mászkál,
- másórákon rajzolgat,
- látszólag oda sem figyel,
- csúnyán ír,
- időnkéntverekszik,
- folyton nyüzsög, de ő az utolsó, aki átöltöziktornaórára,
- mindent szétszerel, amit lehet,
- és szinte mindeniskolai teendőt elfelejt: eltéveszti a nyílt óra időpontját,
- háromhétig a táskájában hordja a befizetésre váró ebédcsekket,
- napokigotthon hagyja a tornacuccát.
[cikk=39016]
A tanítónői viszont azt veszikészre benne, hog
- minden érdekli;
- elég egyszer hallaniavalamit, hogy megjegyezze;
- tűpontos a logikája;
- ha felszólítják,mindig tudja a választ, még ha látszólag egész másholjárt is fejben;
- többnyire akkor üt, ha provokálják;
- tájékozott,rengeteget olvas, mesét, ismeretterjesztő könyveket, napilapot;
- szinte bármikor bármilyen témáról tud kiselőadást rögtönözni;
- segítőkész és élénk a fantáziája.
A tanítónői ahelyett, hogy megbélyegezték volna, ilyesmiket csináltak:
- azt kértéktőlem,csomagoljak a gyereknek egy firkafüzetet, hogy nyugodtanrajzoljon órán, csak ne a tankönyveit, füzeteit tegyeolvashatatlanná.
- ha ingerültebbnek látták Dávidot, próbáltákvelem együttműködve kideríteni, hogy mi bánthatja, ami miattgyakrabban keveredik konfliktusba a társaival;
- stresszoldótechnikákat tanítottak neki;
- olyan feladatokkal látták el, amikbenkooperálnia kell azokkal a gyerekekkel, akikkel korábbankonfliktusa volt;
- testhezálló szerepeket osztottak rá az osztályelőadásaiban, műsoraiban.
A cikket teljes egészében a január–februári Éva magazinban olvashatod!