Így legyél kedvesebb a munkahelyeden: 5 tipp

Borítókép: Így legyél kedvesebb a munkahelyeden: 5 tipp Forrás: europress
Mindenkinek van érzékeny pontja, mindenkit ki lehet hozni a sodrából. Cikkünk segít abban, hogy ez veled ne történjen meg.

Van akit könnyebb felidegesíteni, van, akit nehezebb. De olyan ember, akit nem lehet kihozni a sodrából, nem létezik. Téged mindennap felhúznak valamivel?Akollégáid már nem mernek hozzád szólni?Vagy kenyérre lehet kenni?Akárhol is ketyeg nálad az időzített bomba, csak te tudod ártalmatlanítani. A munkatársaid 99%-ban nem akarnak rosszat – ők sem szeretnek senkit felidegesíteni. Ezért muszáj megelőznöd, illetve kezelned az ilyen helyzeteket. Például így:

1. Mérd fel az érzékeny pontjaidat.

Mi az, amin mindig felhúzod magad? Ha a többiek elkésnek a mítingről? Ha folyton neked kell elvégezned az ő munkájukat is? Ha percenként megzavarnak valamivel? Tegyél meg mindent azért, hogy ne lehessen téged felidegesíteni – például ne érjenek készületlenül az ilyen helyzetek. Legyenek készen válaszaid: egy udvarias nem, egy előre kitalált terv.

2. Soha ne kiabálj, ne beszélj csúnyán és ne használj lekezelő, becsmérlő vagy megfélemlítő szavakat.

Egy érzelmileg kiegyensúlyozott ember ilyet nem tesz, viszont tudja, hogy ha mások hasonlóra vetemednek, akkor velük valami nagyon nincs rendben. Ne legyél ez az ember. Ne legyen nehéz veled dolgozni.

3. Ne beszéld ki a munkatársaidat.

[cikk=38493]

Akkor sem, ha ők azok, akikkel nehéz dolgozni. Tanácsot persze kérhetsz, hogyan mondd meg annak a bizonyos kollégádnak, hogy mindig eleve mulasztást feltételez rólad.

4. Ha megbántottál valakit, kérj bocsánatot.

Méghozzá szívből. Még ha a bocsánatkérés nem hozza is helyre azonnal a dolgokat, megmutatja, hogy nem csak a pozitív következményeket vagy képes vállalni.

5. Akármi van, ne mondj semmit, amit később megbánhatsz.

Mint említettük, az emberek nagy része nem akar rosszat. Előfordulhat azonban, hogy az adott munkatárs egyszerűen tényleg a figyelmetlenségével hoz ki a sodrodból, esetleg ő az udvariatlan – egyszerűen nyugodtan, kiegyensúlyozottan hívd fel a figyelmét arra, hogy ez a stílus nem elfogadott egy munkahelyen.