Így szüntesd meg az ételallergiát

Így szüntesd meg az ételallergiát

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

T

Tehetünk valamit azonkívül, hogy megpróbáljuk elkerülni a rizikós ételeket? Íme néhány jótanács.

Talán nincs is olyan család manapság, ahol valemelyik hozzátartozónk vagy éppen saját magunk ne küzdene valamilyen ételallergiával.

Gyermekeknél a legallergénebb ételek a tej, a szója, a mogyoró, felnőtteknél pedig a halak, a kagyló, a tojás. Az ételallergia nem összekeverendő az étel-intoleranciával, amely szimpla hasmenést, puffadást, esetleg görcsöket okoz. Az ételallergia megállapításához mindig szükséges a vér immunglobulin E-szintjének meghatározása.

Így válaszd ki a boltban a legegészségesebb tojást. Kattints!

Az elmúlt években rohamosan nő az allergiások száma, amin nem is lehet csodálkozni. Az ipar olyan óriási fejlődésen ment keresztül, ami nagy mennyiségű, újfajta, többségében szintetikus vagy kémiailag módosított alapanyagot és terméket eredményezett, amely az immunrendszer és az emberi szervezet számára követhetetlen, vagyis még nem volt módunk hozzászokni ezekhez.


A változatos étkezés miatt sokkal könnyebben hozzájutunk különböző távoli kultúrák ételeihez, alapanyagaihoz, amik keresztreakciókba léphetnek a helyi élelmiszerek összetevőivel. Rohamosan növekszik a finomított, túlzottan feldolgozott élelmiszerek iránti kereslet, mely ételek nagyban tartalmaznak allergén hatással bíró összetevőket.

Sajnos ezek elől a zöldségek, gyümölcsök és más nyers élelmiszerek sem védenek meg bennünket, mert az ezekben előforduló növényvédőszerek, műtrágyák, hozamfokozók, speciális állattápszerek, antibiotikumok mind-mind idegenként hatnak a szervezetünkre. Tehetünk mégis valamit azonkívül, hogy megpróbáljuk elkerülni a rizikós ételeket? Íme néhány jótanács:

1. Fogyasszunk megbízható helyről származó, helyi és szezonális ételeket!

2. Amennyire megvalósítható, a feldolgozásuk otthon történjen!

3. Vegyük figyelembe testünk vágyait! Az egészséges általában szervezet jelzi, hogy mire van szüksége.

4. Egyáltalán ne használjunk vagy csak kis mértékben tartósítószereket, adalékanyagokat.

5. Ha nem muszáj, ne avatkozzunk az immunrendszerünk fejlődésébe gyógyszerekkel, antibiotikumokkal! Ha ezek nélkül is meggyógyulhatunk (márpedig a legtöbb esetben igen), hagyjunk a szervezetnek időt.

6. Eddzük védekezőképességünket sok mozgással a friss levegőn!


7. Ne feledjük, lelki egészségünk épp oly fontos a betegségek megelőzésében, mint az immunrendszer.

Valóban csak a pollenek okolhatók a kellemetlen tünetekért: az orrfolyásért, a tüsszögésért, a szemek duzzanatáért?Az allergia lelki okaiért kattints ide.
Tovább olvasok
Gyors lángos recept – hamarabb elkészül, mint ahogy megkapnád a strandon

Hallottál már a frybreadről? És, ha azt mondjuk lángos? Na de nem akármilyen: annak egy szupergyors változata!

Te tényleg futsz? Hogyhogy nem vagy vékony?!

A futás nemcsak azoké, akiknek futóalkata van. Ezt már nagyon sokan bizonyították szerte a világban. Pocakos ultrafutók, nagyfenekű félmaratonisták, rövidlábú hosszútávfutók… ott vannak mindenhol. Oké, nem az elitben, és végképp nem a világcsúcstartók között, de a mindennapokban, a nemzetközi futóközösségben igen, és ez így van jól.

Kövess minket

5 lapszám 3475 Ft helyett 2075 Ft-ért, lapszámonként 695 Ft helyett 415 Ft-ért

Csak 2075 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem