14 clean eating tipp kezdőknek

14 clean eating tipp kezdőknek

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

H

Ha nincs kedved diétázni, állj át a valódi ételekre!

A clean eating mozgalom pofonegyszerű alapokon nyugszik: tagjai azt tűzték ki célul, hogy valódi alapanyagokból készült ételeket, italokat fogyasszanak. Ez az életmód számos előnyös hatást gyakorol az egészségre: hosszú távon hozzájárul az ideális testsúly megtartásához, növeli az energiaszintet, erősíti az immunrendszert, javítja a sportteljesítményt, a közérzetet.

Íme néhány alapvető tipp azoknak, akik szeretnék kipróbálni ezt a módszert. Fontos, hogy fokozatosan szoktasd magad az alábbiakhoz:


fotó: Europress

1. Olvasd el a címkét vásárlás közben.

2. Száműzd a finomlisztet a konyhádból. Válaszd a teljes kiőrlésű kenyeret, tésztát, kekszet.

3. Süss meg egy csirkemellet (vagy bármilyen más húst, amit a család szeret), tedd a hűtőbe (napokig eláll), és ezzel pakold meg a gyerekek szendvicsét, amit tízóraira visznek az iskolába. Máris kiváltottad a felvágottat.

4. Bolti sajt- és vajkrémek helyett készíts házi krémeket, például padlizsánkrémet, humuszt vagy napraforgómagos krémet.

5. Vásárolj piacon, helyi termelőktől.

6. A bolti gyümölcslevek helyett facsarj otthon friss gyümölcslevet vagy próbálj ki reggelire a zöldturmixokat.

7. 2-3 óránként egyél, soha ne hagyj ki egy étkezést sem.

8. Tízóraira és uzsonnára fogyassz nyers zöldséget, gyümölcsöt, natúr vagy pirított (de nem sózott) olajos magvakat, zöldségből készült mártogatósokat, turmixot, natúr joghurtot.

Próbáld ki a clean eating módszert egy hétvégére – kattints!

9. Ne egyél többet egy-egy étkezés alkalmával annál, amennyire a szervezetednek valóban szüksége van.

10. Igyál napi 2-3 liter folyadékot (vizet vagy gyógynövényből készült teát).

11. Mozogj!

12. Ha maradt a vacsorából, nyugodtan fogyaszd el másnap ebédre.

13. Amelyik alapanyagot nem kedveled, azt cseréld le valami kedvedre valóra.

14. Kísérletezz más hozzávalókkal is, improvizálj bátran a konyhában.

Tovább olvasok
Anyai nagymamánk génjeit hordozzuk legerősebben – állítják kutatók

Függetlenül attól, hogy egy gyerek szoros kapcsolatot ápol-e a nagyszüleivel, genetikai örökségünk tetemes részét nekik köszönhetjük. Főképp az egyiküknek...

Kövess minket

5 lapszám 3475 Ft helyett 2075 Ft-ért, lapszámonként 695 Ft helyett 415 Ft-ért

Csak 2075 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem