Neve: Jessica Alba, foglalkozása: csúcsvállalkozó

Borítókép: Neve: Jessica Alba, foglalkozása: csúcsvállalkozó
A színésznő környezetbarát babakellékeket forgalmazó cége 2 év alatt milliárdos vállalkozássá nőtt. Hogy csinálja?

Hetek óta arról cikkeznek a mértékadó nemzetközi gazdasági lapok – a Wall Street Journaltól kezdve a Fortune magazinig –, hogy Jessica Alba hollywoodi színésznő környezetbarát pelenkákat és kozmetikumokat forgalmazó cége, az Honest értékét majdnem 1 milliárd dollárosra becsülik és tőzsdei bejegyzés előtt áll.


Jessica Alba bemutatja az Honest termékeit Koreában. Fotó:Europress

A színésznő üzlettársaival együtt mindössze két és fél év alatt jutott el idáig: 2012-ben alapította meg a vállalkozását néhányadmagával, miután felfedezte, hogy alig vannak olyan babatermékek a piacon, amelyek ne tartalmaznának mérgező összetevőket.

„Az első terhességem alatt... olvastam arról, hogy a jelenlegi termékszabályozó rendszer csak részleges védelmet nyújt számunkra, fogyasztók számára a veszélyes vegyi összetevők tekintetében – írta Jessica Alba még az indulás környékén, vagyis 2012-ben a Huffington Post oldalán. – Ezért elkezdtem website-ról website-ra ugrálva, bolttól boltig rohangálva egészségesebb termékek után kutatni a babámnak. Az eredmény az volt, hogy jóval több pénzt adtam ki, mint eddig, viszont ezek a termékek sem voltak tökéletesen mentesek azoktól az anyagoktól, amelyeket kerülni próbáltam. És amelyek mégis, azok meg nem működtek olyan jól. Az edényeim nem voltak elég tiszták. A hajbalzsam nem tette elég kifésülhetővé a lányom haját és a pelenkák eresztettek. Elegem lett ezekből a kompromisszumokból."

Az Honest termékei ezért nem tartalmaznak károsnak tartott vegyi anyagokat, vagyis környezet- és bababarátak és lehetőség szerint újrahasznosíthatók is. A nagyobb amerikai bioáruházakban lehet megvásárolni őket, és persze online is – a vásárlások 80 százaléka webáruházon keresztül történik. Ugyanis Alba és üzlettársai olyan bizniszt álmodtak meg, amelynek termékeit havonta házhoz kapják az amúgy is állandó időzavarban szenvedő vásárlók.


Jessica a Sin City – Ölni tudnál érte bemutatóján, 2014 júliusában. A film elég nagyot bukott. Fotó:Europress

„Arra gondoltam: milyen nagyszerű lenne, ha a mindennap használt termékek – a pelenkától a fürdőkellékekig – a küszöbömhöz érkeznének, és mindegyikről pontosan tudnám, hogy biztonságosak, megfizethetők, hatékonyak és környezetbarát összetevőkből állnak, arról nem is beszélve, hogy szép kivitelben készültek!" – írta Jessica Alba.

Az, hogy a cég ilyen gyorsan ekkorára nőtt – jelenleg Kína felé terveznek terjeszkedni –, nem tudható be egyszerűen annak, hogy egy hollywoodi sztár arca fémjelzi a vállalkozást. Látható, hogy egy hatalmas társadalmi igényre adnak választ az Honest termékei.Az pedig még emberibbé formálja a vállalkozást, hogy aki vásárol, az a website-on keresztül adományozhat is környezetbarát pelenkát és más termékeket a rászorulóknak.

Interjú a leggazdagabb magyar nővel az októberi Évában – szeptember 23-tól az újságárusoknál! Ízelítő a tartalomból...